سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خورشید‌گرفتگی کاملی که روز سه‌شنبه راس ساعت 3:35 دقیقه عصر به وقت شرقی آغاز می‌شود،‌تنها از استرالیا و بخش‌هایی از آبهای اقیانوس قابل مشاهده است.

به گزارش NBC، با وجود اینکه هزاراد دانشمند و محقق و ستاره‌شناس برای دیدن خورشید‌گرفتگی کامل سال 2012 به استرالیا سفر کرده‌اند، برای دیدن این رویداد کیهانی حتما لازم نیست که شما هم به استرالیا سفر کنید، زیرا مانند همیشه چندین سازمان و مجموعه وجود دارند تا این رویداد زیبا که به وقت محلی استرالیا در روز 14 اکتبر آغاز می شود، به صورت آنلاین نمایش دهند.

دوربین فضایی آنلاین Slooh یکی از این تجهیزات است که خورشید‌گرفتگی کامل را از نقطه‌ای در کوئینزلند به نمایش خواهد گذاشت. از آنجایی که خورشید گرفتگی همزمان با طلوع خورشید آغاز خواهد شد، منظره‌ای بی‌نظیر را به وجود خواهد آورد. البته دسترسی به وب‌سایت این دوربین از ایران امکان پذیر نیست.

Tourism Tropical North Queensland موسسه‌ دیگری است که خورشید‌گرفتگی کامل را به صورت آنلاین و بر روی این وب‌سایت پخش خواهد کرد.

ناسا نیز این رویداد مهم نجومی را مانند همیشه پوشش خواهد داد و علاقمندان می‌توانند تصاویر آنلاین این خورشید‌گرفتگی را بر روی وب‌سایت ناسا مشاهده کنند. وب‌سایت انجمن نجوم استرالیا نیز پخش زنده این خورشید‌گرفتگی را به عهده گرفته است.

همچنین وب کم شهر کایرنز در کوئینزلند از سال 12:39 ظهر روز سه‌شنبه به وقت استرالیا پخش خورشید‌گرفتگی را به صورت آنلاین آغاز خواهد کرد.

کد خبر 191159
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز