همشهری آنلاین: جمهوری اسلامی ایران قصد مداخله در امور داخلی کشورها را ندارد/جمهوری اسلامی الگویی برای بیداری اسلامی است/استقرار موشک‌های پاتریوت بیشتر تحریک کننده است تا بازدارنده.

وزیرامور خارجه در جمع خبرنگاران گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران قصد مداخله در امور داخلی کشورها را ندارد و این مردم سوریه هستند که تصمیم می گیرند و عملکرد جمهوری اسلامی تنها در راستای تحقق آرزوهای مردم سوریه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر امور خارجه در جریان برگزاری همایش نقش دانشگاه ها و حوزه های علمیه در تغییر هندسه قدرت جهانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ جمهوری اسلامی برای مقابله با ایران هراسی بهترین شیوه که نفوذ در دل مردم است را اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد:‌ آمریکا بسیار تلاش کرده است که ایران هراسی را به سرانجام برساند اما موفق نشدند که افکار عمومی را تغییر دهند. مردم بیدار و آگاه شده اند و بیداری اسلامی بیانگر این مورد است که ایران هراسی جا نیفتاده است و آنها تنها آب در هاون می کوبند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی الگویی برای بیداری اسلامی است تصریح کرد:‌ آنها نمی توانند حقیقت را بپوشانند حتی اگر به وسیله تکنو لوژی رسانه ای اقداماتی انجام دهند، تاثیرش برای لحظاتی خواهد بود و با انتخاب این شیوه به جایی نخواهند رسید.

وزیر امور خارجه در خصوص استقرار موشک های پاتریوت و شرایط تهدید آمیزی که به واسطه استقرار این موشک ها به وجود خواهد آمد خاطرنشان کرد:‌ استقرار موشک پاتریوت کمکی به ثبات منطقه نمی کند. اگر هدف برقراری ثبات و صلح در منطقه است شیوه‌اش این نیست. باید دید تحلیل افرادی که دست به چنین اقدامی زده اند از این حرکت چیست.

وی ادامه داد:‌ اما تحلیل ما این است که استقرار موشک های پاتریوت جز به ایجاد تحریک بیشتر و منجر شدن به یک اقدام غیر حساب شده به چیز دیگری رهنمون نمی شود. بیشتر تحریک کننده است تا بازدارنده.

صالحی نشست ایران و آژانس را که در روز 5شنبه 23 آذرماه برگزار شده است مثبت ارزیابی کرد و افزود: مذاکره ایران و آژانس مذاکره خوبی بود که در مورد مدالیته خاصی در آن صحبت شد. بخش عمده ای از نظرات دو طرف مورد تایید طرفین قرار گرفت و یکی دو بحث باقی مانده بررسی اش به 26 دی ماه موکول شد.

کد خبر 194630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز