دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از شکسته شدن رکورد مصرف گاز در روز گذشته خبر داد و گفت: مصرف گاز طبیعی طی 24ساعت به 520میلیون مترمکعب رسید.

گاز

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مصطفی کشکولی با اعلام اینکه در روز گذشته مصرف گاز طبیعی در سطح کشور به 520میلیون مترمکعب در مدت یک‌شبانه روز رسید، گفت: از این میزان تنها در بخش خانگی 430میلیون مترمکعب گاز مصرف شده که این میزان در مقایسه با هفته گذشته 60 میلیون مترمکعب افزایش داشته است. به گفته وی تهران با دارا بودن بیشترین مشترک گاز طبیعی در بین استان‌ها در کشور بالاترین میزان مصرف را داشته و به مرز 102میلیون مترمکعب در یک شبانه روز رسید.

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در همین رابطه با اشاره به‌شدت سرمای هوا در بیشتر استان‌های کشور و دمای منفی چندین درجه در برخی استان‌ها و اینکه هم‌اکنون در 25استان کشور دمای زیر صفر گزارش شده است بر صرفه جویی در مصرف گاز تأکید کرد. مصطفی کشکولی پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه (18تا 21درجه) و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم در آنها را تنها بخشی از راه‌های مصرف بهینه این حامل انرژی دانست.

کد خبر 194720
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز