گروه شهری: بارش‌های متناوب برف و باران در روزهای اخیر باعث شد شاخص هوای پایتخت به مرز هوای پاک و سلامت نزدیک شود.

27 آذر ماه شاخص آلودگی هوای تهران از عدد 82به 74رسید و وزش باد باعث شد آسمان آبی و شفاف در تهران نمایان شود.به گزارش مرکز کنترل کیفیت هوای تهران دیروز از میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها نسبت به یکشنبه در همین ساعت کاسته شد تا میانگین غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیراز ایستگاه‌های تهرانسر و شادآباد به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در سایر ایستگاه‌ها به حد مجاز برسد و شاخص کیفیت هوا در شرایط سالم تثبیت شود.

اما 28 آذر ماه با استقرار سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور، برای نوار شمالی کشور ابرناکی، بارش برف و باران گاهی وزش باد و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. در این مدت بارش‌ها در سواحل شمالی کشور و استان اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت و دریای خزر مواج خواهد بود. همزمان با این شرایط، سامانه بارشی دیگری در جنوب شرق کشور فعال شده که ابرناکی و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

همچنین 28 آذر ماه با استقرار جوی پایدار در کشور بر میزان آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خصوصاً تهران افزوده خواهد شد که این روند امروز با افزایش دما برای نیمه شمالی کشور آغاز می‌شود. امروز آسمان پایتخت نیز کمی ابری با غبار صبحگاهی پیش‌بینی شده که حداقل و حداکثر دما در این روز به سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر و پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

پیش‌بینی‌ها برای امروز و فردا حاکی از افزایش آلاینده‌های جوی و پایداری هوای پایتخت است. بدین‌ترتیب رئیس راهورتهران خبر از تشدید برخورد با خودروهای دودزا از امروز داد. سردار حسین رحیمی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر افزایش غلظت آلاینده‌ها طی امروز و فردا در پایتخت گفت: پلیس در ادامه برخورد با خودروهای دودزا این طرح را تشدید می‌کند. به گفته وی برخورد با خودروهای آلاینده، دودزا و فاقد معاینه فنی اعم از خودروهای شخصی و عمومی و سرویس‌های ادارات و سازمان‌ها در دستور کار مأموران پلیس پایتخت خصوصا در روزهای آلوده خواهد بود.

به تصمیم پلیس، خودروهای فرسوده نیز حق تردد نداشته و درصورت مشاهده، از سوی پلیس اعمال قانون می‌شوند. رحیمی در عین حال از شهروندان خواست از تردد با خودروهای شخصی برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک معابر طی روزهای آینده خودداری کنند. وی در خصوص افزایش یافتن یا نیافتن محدوده طرح ترافیک از امروز، گفت: پلیس تصمیمی برای افزایش این محدوده ندارد و محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در محدوده فعلی اجرا خواهد شد.

کد خبر 194727
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز