سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: خاطرات محسن رفیقدوست، اولین و آخرین وزیر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در «برای تاریخ می‌گویم» منتشر می‌شود.

وبگاه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس نوشت: هدایت‌الله بهبودی درباره کتاب خاطرات «برای تاریخ می‌گویم» که روایتگر خاطرات محسن رفیقدوست است، گفت: رفیقدوست در قلب حوادث انقلاب و جنگ قرار داشته است. وی به عنوان وزیر سپاه نقش مهمی در تدارکات جبهه به عهده داشت و خاطرات فراوان و زیبایی دارند که بر جذابیت این اثر افزوده است.

وی با بیان اینکه این کتاب در حال حاضر مراحل آماده‌سازی در انتشارات سوره مهر را می‌گذارند، افزود: گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ضرورت توجه به حوادث سال‌های آغازین انقلاب را افزایش داد. 10 سال اول انقلاب که جنگ تحمیلی در آن واقع شده، جزء سال‌های پُر افت و خیز و پُر حادثه تاریخ اخیر است.

بهبودی درباره ویژگی کتاب «برای تاریخ می‌گویم» گفت: کتاب خاطرات محسن رفیقدوست از چند جهت اهمیت دارد. اول، حوصله‌ای که تدوینگر این کتاب، سعید علامیان به خرج داده است. رفیقدوست با اینکه مسئولیت اجرایی ندارد، ولی سرشان شلوغ است و ثبت این خاطرات از تدوین‌گر وقت طولانی گرفته است. سعید علامیان حدود سه سال برای ثبت و ضبط خاطرات رفیقدوست وقت گذاشت.

وی ادامه داد: بعد از سه سال این کار به دفتر ارائه و تأیید شد، ولی از علامیان خواستیم که خاطرات 10، دوازده روز قبل از پیروزی رفیقدوست را که وی از مسئولان کمیته استقبال از امام بود نیز ثبت و به این کتاب اضافه کند که این کار نیز صورت گرفت.

مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی درباره ویژگی دوم این اثر عنوان کرد: ویژگی دوم این کار، صراحت لجهه و رک‌گویی رفیقدوست است که باعث جذابیت این اثر شده است. ویژگی سوم این خاطرات هم این است که رفیقدوست در قلب حوادث انقلاب و جنگ قرار داشته.

کد خبر 196486
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز