همشهری آنلاین: استاندار تهران با بیان اینکه آمار زورگیری در تهران کاهش یافته، از افزایش سرقت‌های خرد در پایتخت خبر داد و گفت: تمهیداتی در شورای تامین استان اتخاذ شده تا شمار سرقت‌های خرد را نیز کاهش دهیم.

تمدن مرتضی استاندار

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جرایمی همچون زورگیری و سرقت در تهران، اظهار کرد: شاخص‌های امنیت اجتماعی تهران خوب است، اما تعاریف متفاوت است و آمارها نیز افزایش جرایم را نشان نمی‌دهد.

تمدن افزود: زمانی که می‌خواهیم در خصوص موضوعی اظهارنظر کنیم باید بر اساس مستندات آماری باشد و آمارها نشان دهنده افزایش جرایمی همچون زورگیری نیست، چرا که با تلاش خوبی که توسط شورای تامین و نیروی انتظامی تهران بزرگ صورت می‌گیرد، مواردی که در قالب زورگیری مشاهده شده به استناد حکم قوه قضاییه محاربه محسوب می‌شود و بدون اغماض با آنها برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نه تنها آمار زورگیری در تهران افزایش نیافته بلکه کاهش نیز یافته است، تصریح کرد: اما بر اساس گزارش‌های رسیده، آمار سرقت‌های خرد در تهران افزایش یافته است.

استاندار تهران علت‌های افزایش سرقت خرد را عوامل متعدد عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر تمهیداتی در شورای تامین استان اتخاذ شده است تا تعداد سرقت‌های خرد را کاهش دهیم.

تمدن با بیان اینکه طرح ضربتی مبارزه با سرقت‌های خرد آغاز شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال دستگیری زورگیری که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده بود، در چند مرحله مواردی نیز از سوی شهروندان گزارش شده بود که توسط پلیس دستگیر و با آنها برخورد و تحویل مقامات قضایی شده‌اند که این روند ادامه دارد.

تمدن اظهار کرد: اگر امنیت در شغل، تحصیل،‌ فضاهای تفریحی و مکان‌های عمومی را به عنوان شاخص امنیت در جامعه بررسی کنیم، برای یک استان 12.5 میلیون نفری و حجم بالای مهاجرت و جمعیت شناور از لحاظ برخی آسیب‌های اجتماعی که قابل پیش‌بینی است، در وضعیت خوبی قرار داریم.

استاندار تهران تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های شورای تامین استان و روند برخورد با زورگیران و افرادی که مخل امنیت اجتماعی هستند، برای کاهش سرقت‌های خرد برنامه‌ ویژه داشتیم که این برنامه‌ها شدت یافته است.

استاندار تهران همچنین درباره حضور افراد ولگرد خیابانی و زنان آسیب‌دیده اجتماعی در برخی از خیابان‌های تهران که منجر به خدشه‌دار شدن هویت آن محله از لحاظ فرهنگی می‌شود، افزود: این موضوع نیز در دستورکار شورای تامین استان قرار دارد و برای جمع‌آوری افراد ولگرد خیابانی و زنان آسیب‌دیده اجتماعی برنامه‌ریزی شده است که در این راستا کمپ‌هایی توسط بخش خصوصی فعال شده است که این افراد جمع‌آوری و تحویل دستگاه‌های مربوطه می‌شوند.

کد خبر 196971
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز