همشهری آنلاین: در شبی که تیم‌های پایین جدول حریفان بالای جدولی خود را یکی پس از دیگری شکست دادند، مهرام تهران در دیداری حساس، موفق گردید حریف قدرتمند خود، فولاد ماهان اصفهان را شکست داده و خود را به یک قدمی صدر جدول برساند.

basketball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، دوشنبه شب (18 دی) سالن بسکتبال آزادی در روزی که تماشاگران زیادی را به خود می‌دید ، میزبان جدال دیدنی تیم‌های مهرام و فولاد اصفهان بود. این دیدار با قدرت‌نمایی فولاد ماهان آغاز شد و تیم اصفهانی با کنترل تمام نقاط زمین موفق شد از میزبان خود پیش افتد و نیمه اول مسابقه را با 9 امتیاز برتری به پایان ببرد.

در نیمه دوم تیم مهرام توانست با بازی خوب کامرانی و میلیچ اختلاف امتیازات را کمتر کرده و پس از گذشت 32 دقیقه از شروع مسابقه برای اولین بار از میهمان خود پیشی گیرد و در فاصله یک دقیقه به پایان مسابقه 7 امتیاز از تیم ماهان جلو بیفتد. فشار دفاعی فولادی‌ها و پرتاب سه امتیازی داوری، اختلاف امتیازات را در 20 ثانیه پایان مسابقه به حداقل رساند. ولی در پایان، این تیم مهرام بود که با نتیجه 78 بر 75 برنده این دیدار حساس شد و توانست مکان دوم جدول را از آن خود کند.


امادر حالی که همه چشم‌ها متوجه این بازی حساس در تهران بود، در گرگان غوغایی دیگر برپا بود و تیم شهرداری این شهر موفق شد در شبی بیاد ماندنی با حمایت پرشور هواداران خود، دانشگاه آزاد تهران را در پایان وقت اضافه سوم با شکست روبرو نماید. زمان 39:57 ثانیه را نشان می‌داد که پرتاب 3 امتیازی دهقان از شهرداری گرگان به ثمر نشست ولی داوران این 3 امتیاز را به دلیل تخلف 24 ثانیه قبول نکردند تا بازی به وقت اضافه کشیده شود. دقیقا این اتفاق در ثانیه پایانی وقت اضافه برای دانشگاه اتفاق افتاد و پرتاب 3 امتیازی حسین‌زاده به دلیل پایان یافتن زمان قانونی مورد قبول واقع نشد و بازی به وقت اضافه دوم کشیده شد. در وقت اضافه دوم نیز دو تیم در امتیاز 81 به تساوی رسیدند و سرانجام این ماراتن بسکتبال پس از 55 دقیقه بازی هیجان‌انگیز و در پایان وقت اضافه سوم با نتیجه 93-85 به سود گرگانی‌ها خاتمه یافت.


اما این همه ماجراهای هفته دوازدهم نبود و دو مسابقه دیگر در حاشیه خلیج فارس، زیبایی‌های این هفته را تکمیل نمود. در بندر کنگ تیم جوان و شاداب البدر موفق شد در جدالی میلیمتری تیم مدعی همیاری زنجان که در مکان چهارم رده‌بندی قرار داشت را شکست دهد و چهارمین پیروزی خود در لیگ برتر را میان تماشاگران خود جشن بگیرد.

بازی دیگر در قشم برگزار شد و تیم نفت سپاهان در ادامه روند رو به رشد خود موفق شد استقلال زرین قشم که از تیم‌های خوب حاضر در لیگ برتر می‌باشد را شکست داده و موقعیت خود در جدول را بهبود بخشد.

آخرین بازی دوشنبه شب میان دو تیم همشهری و هم‌خانواده پتروشیمی بندر امام و صنایع ماهشهر انجام شد که تیم صدر جدولی بندرامام حریف جوان خود را شکست داد تا باخت هفته گذشته خود مقابل فولاد ماهان را به فراموشی بسپارد.

در پایان هفته دوازدهم تیم پتروشیمی بندر امام با 23 امتیاز همچنان در بالاترین نقطه جدول، مهرام با 22 امتیاز در مکان دوم و فولاد ماهان با 21 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.

 

کد خبر 197256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز