همشهری‌آنلاین: اجتماع بزرگ عزاداران رضوی پس از نمازظهر و عصر امروز با حضور هیئت های مذهبی در صحن جامع رضوی حرم مطهرثامن الحجج (ع) برپا شد.

haram

به گزارش واحد مرکزی خبر،بر گزاری عزاداری به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت رضا علیه السلام با حضور پرشور ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت، قرائت ادعیه ، سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین ماندگاری و مرثیه سرایی از بر نامه های این مراسم است. پیش بینی می شود در ایام آخر ماه صفر ،10 میلیون نفر تشرف به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علیه السلام انجام شود.

حرکت کاروان های مردمی به مشهد مقدس

گروه های مختلف مردم مومن استان فارس برای شرکت در آیین عزاداری شهادت امام رضا علیه السلام عازم مشهد مقدس شدند.
این افراد به صورت خودجوش و مردمی درقالب کاروان های زیارتی از شهرستان های استان فارس از جمله خرامه ، نی ریز ، فسا ، جهرم ، استهبان عازم بارگاه ملکوتی ثامن الحجج شدند تا با شرکت در مراسم عزاداری ارادت خود را به آستان مقدس آن امام همام اعلام کنند.

برگزاری مراسم عزاداری در بیوت مراجع عظام

مراسم عزاداری و سوگواری در آستانه بیست وهشتم صفر سالروز ارتحال جانسوز نبی مکرم اسلام محمد مصطفی صلوات الله علیه و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در بیوت مراجع عظام تقلید برپاست.

در این مراسم که با حضور مردم ولایتمدار و پیرو اهل بیت علیهم السلام در بیوت آیات عظام مکارم شیرازی ، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، سبحانی و برخی دیگر از مراجع عظام برپاشده است وعاظ و مداحان اهل بیت (ع) در رثای فقدان خاتم الانبیاء صلوات الله علیه و آله و شهادت سبط اکبر آن حضرت به سخنرانی و مرثیه سرایی می پردازند.

در مراسم عزاداری بیت آیت الله سبحانی که صبح امروز برگزار شد آیت الله مکارم شیرازی نیز حضور یافت.

مراسم عزاداری در بیوت مراجع عظام فردا و پس فردا در سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج علیه السلام نیز برگزار می شود.

سومین حرم اهل بیت غرق در عزای نبی اکرم (ص)و سبط اکبر(ع)

بارگاه ملکوتی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام در رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی علیهما السلام غرق ماتم و سوگواری است.
زائران و عزاداران ، همنوا با نوحه سرایی به یاد نبی مکرم اسلام (ص) و مظلومیت و غربت تنهاترین سردار اسلام در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) مشغول عزاداری‌اند. آیین سخنرانی و مداحی و قرائت قرآن ، ادعیه و زیارات تا پاسی از شب ادامه دارد.

کد خبر 197465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز