یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: Aaron Swartzنابغه علوم رایانه و مخترع RSS در 26 سالگی خودکشی کرد. جسد وی روز جمعه در آپارتمانش در نیویورک پیدا شد.

آرون سوارتز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، آرون سوارتز در دوره نوجوانی کدهایی را نوشت که بعدها دسترسی کاربران به محتوای سایت های مختلف بدون نیاز به مراجعه به این سایت ها را تسهیل کرد. پدیده ای که بعدها فید یا RSS لقب گرفت.

نیویورک تایمز نوشت: مایکل ولف عموی وی گفته که ظاهراً او خودش را دار زده است. Aaron Swartz در 14 سالگی و بعد از نقش آفرینی در ابداع RSS مشهور شد و بعد از آن از ایده آزاد بودن وب طرفداری کرد.

وی در جولای سال 2011 از سوی مقامات قضایی به اتهام کمک به دسترسی غیرقانونی به JSTOR تحت تعقیب قرار گرفت.

این سرویس دسترسی به ژورنال‌ها و مقالات علمی را برای مشترکان ممکن می‌کند. وی از این طریق توانسته‌بود 4.8 میلیون مقاله و سند را از این سرویس بارگذاری کند که تقریبا برابر با کل اطلاعات ذخیره شده در آن است.

رسیدگی به اتهامات یاد شده در زمان خودکشی نامبرده به حالت تعلیق درآمده بود. در صورت قطعی شدن اتهامات وی، 35 سال زندان و یک میلیون دلار جریمه حداکثر مجازات قابل اعمال بود.

سوارتز که از سوی اطرافیانش نابغه ای پیچیده توصیف شده قبلا از افسردگی و تمایلش به خودکشی در میان اطرافیانش صحبت کرده بود، زیرا جهان مطابق منطق فکری او عمل نمی کرد. وی که دانشجوی اخراجی دانشگاه استنفورد بوده در تاسیس چند شرکت و موسسه فناوری هم نقش داشته است.

کد خبر 197621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز