گروه بورس: رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ به دارندگان سهام عدالت توصیه کرد سهامشان را در دفاتر اسناد رسمی به قیمت‌های پایین نفروشند چرا که ارزش برگه‌های سهام عدالت بسیار بیشتر از ارقامی است که فروخته می‌شود.

بورس

محمد رحیم احمد‌وند در گفت‌وگو با همشهری درباره کسانی که سهام عدالتشان را در دفاتر اسناد رسمی می‌فروشند گفت:ارزش برگه‌های سهام عدالت از زمان واگذاری تاکنون چند برابر شده ومردم بهتر است سهام عدالتی که در‌یافت کرده‌اند را همچنان نگهداری کنند تا ارزش واقعی برگه‌های سهام عدالت برآورد و ارزیابی شود.

وی افزود:من ازهمه مردم و دارندگان سهام عدالت می‌خواهم حتما در نگهداری برگه‌های سهام عدالتشان دقت کنند و آنها را با قیمت‌های ارزان واگذار نکنند چرا که تا زمان ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس ارزش واقعی برگه‌های سهام عدالت مشخص نمی‌شود اما قطعا ارزش این برگه‌ها بیشتر از زمانی که واگذار شده است، می‌شود.

به گفته وی کل سبد سهام عدالت به 30شرکت سرمایه‌گذاری استانی اختصاص پیدا کرده است وامکان دادوستد سهام عدالت فقط با ورود این شرکت‌ها به فرابورس امکان پذیر خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی چه زمانی وارد فرابورس می‌شوند تا امکان دادوستد سهام عدالت هم فراهم شود، گفت: برای ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سه شرط لازم است اول تبدیل این شرکت‌ها به شرکت‌های سهامی عامل دوم تصویب اساسنامه جدید این شرکت‌ها توسط سازمان بورس و سوم افزایش یافتن سرمایه این شرکت‌ها که همه این مراحل در حال انجام است.

احمدوند ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حد اکثر تا سال آینده وارد فرابورس شوند، وی گفت: بیشتر کارهای ورود این شرکت‌ها به فرابورس انجام شده و کمیسیون شورای عالی اصل 44هم در حال بررسی افزایش یافتن سرمایه این 30شرکت است که پس از طی همه این مراحل 30شرکت سرمایه‌گذاری استانی وارد فرابورس می‌شوند و پس از آن هم ارزش واقعی برگه‌های سهام عدالت مشخص و هم امکان دادوستد سهام عدالت فراهم می‌شود.

رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ در ادامه توضیح داد: پس از ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس سهام هر نفر متناسب با اقساط واریز شده‌اش به خزانه دولت، آزاد خواهد شد و امکان دادوستد آن فراهم می‌شود مثلا اگر شخصی یک میلیون تومان سهام عدالت داشته باشد و از این میزان اقساط 500هزار تومانش به خزانه دولت واریز شده باشد 50درصد از کل مبلغ سهام عدالتش آزاد می‌شود و می‌تواند این میزان سهام را بفروشدو در مورد سهام باقیمانده نیز پس از پرداخت مابقی اقساطش می‌تواند میزان باقیمانده را هم بفروشد.وی تأکید کرد: همچنین دو دهک پایین جامعه شامل 50درصد تخفیف هم می‌شوند که این میزان تخفیف با احتساب اقساط واریز شده به خزانه درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 197952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز