گروه اقتصادی: مدیرکل تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت از ذخیره‌سازی کامل کالاهای اساسی برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: شب عید امسال شاهد توزیع بی‎دغدغه این کالاها در کشور خواهیم بود.

علی‌اکبر پورکاوه با اشاره به جزئیات برنامه‌ریزی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌منظور تنظیم بازار ایام پایانی سال و وضعیت ذخیره‌‎سازی کالاهای اساسی افزود: اکنون موجودی نهاده‌های دامی در کشور بالاست به‌گونه‌ای که نسبت به سنوات گذشته غیرقابل مقایسه است. وی با بیان اینکه تأمین روغن خام، شکر، برنج و گوشت قرمز و مرغ با قیمت‌های مناسب برای تأمین بازار شب عید امسال درنظر گرفته شده است تصریح کرد:

موجودی کالاهای اساسی در کشور کافی است به‌طوری که میزان قابل توجهی مازاد بر نیاز ذخیره‌سازی شده است که این مهم نوید بخش توزیع گسترده کالای اساسی در کشور در این ایام خواهد بود و میزان ذخایر حداقل به میزان سه ماهه اول سال 92 را برآورده می‌سازد.

پور‌کاوه تأکید کرد: اکنون بیش از 800هزار تن موجودی برنج کشور فقط در استان مازندران وجود دارد که با احتساب موجودی دیگر استان‌ها، حاکی از وضعیت تولید مناسب برنج در سطح کشور است. همچنین روند افزایشی قیمت برنج داخلی در هیچ‌یک از استان‌ها گزارش نشده و گزارش‌هایی نیز که بعضاً در ارتباط با افزایش قیمت برنج‌های خارجی به گوش می‌رسد علل و عوامل غیراقتصادی دارد که در حال بررسی است.

همچنین مرتضی تمدن، استاندار تهران با بیان اینکه از امروز نظارت بر بازار با شدت بیشتری آغاز می‌شود، گفت: شهروندان شاهد نتایج این نظارت‌ها خواهند بود؛ ضمن آنکه از امروز توزیع 120هزار تن برنج با قیمت 2800تومان نیز آغاز می‌شود.

کد خبر 198356
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز