همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مرثیه‌سرایان دموکراسی در سوریه خود درگیر دیکتاتوری در کشورهایشان هستند، گفت: اینها از مقاومت سوریه در برابر رژیم صهیونیستی واهمه دارند.

دکتر علی لاریجانی در نشست مطبوعاتی خود در حاشیه برگزاری هشتمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی که در سودان برگزار می شود در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص مسئله سوریه گفت: در مسئله سوریه آرای مختلفی وجود دارد و برخی بر روی اقدامات دولت سوریه تمرکز کرده و رفتارهای پیرامون آن را فراموش کرده‌اند و برخی دیگر نیز معتقد به لزوم انجام اصلاحات سیاسی از درون هستند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، وی همچنین در این‌خصوص تصریح کرد: آنچه در بیانیه اجلاس آمده است حرف معقولی است که بر جستجوی راه‌حل سیاسی برای مسئله سوریه تاکید کرده و از این جهت اجلاس گام درستی در مورد مسئله سوریه برداشت.

ایجاد بستر امنیتی مناسب برای اجرای اصلاحات در سوریه ضروری است

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اعتراض هیات تونس و مصر به بند راه‌حل مسالمت‌آمیز در مورد سوریه در بیانیه اجلاس گفت: تمام کسانی که به مسائل منطقه آشنا هستند، بر حل مسئله سوریه از طریق گفت‌وگو تاکید دارند.

وی با تاکید بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انجام اصلاحات سیاسی در سوریه و مخالفت با دخالت نظامی در این کشور افزود: دموکراسی از طریق فشار نظامی به وجود نمی‌آید، بنابراین باید محیط سیاسی این کشور رااز نظر امنیتی آماده کرد تا اصلاحات سیاسی قابل اجرا باشد.

وی ادامه داد: در مورد مسئله سوریه ما رفتار برخی کشورهای عربی را درست نمی‌دانیم و با دخالت نظامی چه در بحرین و چه در سوریه مخالفیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با دروغ خواندن ادعاهای آمریکا، انگلیس و فرانسه برای دنبال کردن دموکراسی در سوریه گفت: این کشورها به دنبال منافع خود هستند و با توجه به مقاومت دولت سوریه به دنبال مسئله‌سازی برای این کشور می‌گردند.

لاریجانی تصریح کرد: ما از اصلاحات سیاسی در سوریه حمایت می‌کنیم اما عده‌ای دنبال عدم ایجاد هر فرصتی برای اصلاحات هستند و برخی از کشورهایی که مرثیه‌سرایی برای سوریه می‌کنند در کشور خود دیکتاتوری دارند.

لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه براساس برخی اطلاعات آمریکا به دنبال حمله نظامی به سوریه است، گفت: ما چنین اطلاعاتی نداریم و تصور نمی‌کنم آمریکا چنین بی‌عقلی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه آمریکا از دخالت در عراق و افغانستان پندهای زیادی گرفته است، دست به چنین بی‌عقلی نمی‌زند.

تکنولوژی هسته‌ای ایران مطابق استانداردهای بین‌المللی است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نماینده کشور کویت در این اجلاس خواستار همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس انرژی اتمی شده و درخصوص خطر تشعشعات اتمی هشدار داده است، گفت: تکنولوژی هسته‌ای ایران مطابق استانداردهای بین‌المللی است.

لاریجانی تاکید کرد: نیروگاه اتمی ما در بوشهر استانداردهای آژانس را رعایت کرده و کسی نباید در این‌خصوص نگرانی داشته باشد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان همچنین درخصوص برخی اظهارات نماینده امارات در اجلاس گفت: ادعای امارات درخصوص بحث جزایر یک بحث قدیمی است و توصیه ما این است که این مسائل در گفت‌وگوهای دوجانبه حل شود و در مورد جزایر ایرانی ادعاهایی وجود دارد که طرف مقابل می‌تواند با گفت‌وگو با ایران این مسئله را پیگیری کند.

مسئله هسته‌ای ایران با فشار از بین نخواهد رفت/ غرب از پاسخ گزنده ایران به حمله نظامی آنها می‌ترسد

نماینده مردم قم در مجلس نهم در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی فشارهای آمریکا علیه فعالیت هسته‌ای ایران و توانایی غرب در حمله نظامی به ایران گفت: مسئله هسته‌ای ایران به دلیل اینکه از مختصات بومی برخوردار است، با فشار از بین نخواهد رفت.

وی ادامه داد:‌ ملاحظه کردید که فشارهای اقتصادی نتیجه نداد و ایران تکنولوژی خود را به پیش می‌برد و کارهای دیگری که آنها به طور مرتب به آن تهدید می‌کنند نیز نتیجه‌ای نخواهد داد.

لاریجانی تاکید کرد: آنها با مختصر عقلی که دارند، از عکس‌العمل ایران می‌ترسند، چرا که پاسخ ایران به این دست از اقدامات گزنده خواهد بود.

 

کد خبر 198774
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز