همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح کشور چندین برابر از اجرای هدفمندی یارانه‌ها مهم‌تر بوده است و با اجرای این سند بسیاری از معضلات اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور برطرف می‌شود.

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی در نشست با فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ابتدای سال تحصیلی جدید گفت: سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش رویکردی دینی و قرآنی دارد و مبانی این سند به صورت کلی نظام آموزشی کشور را متحول می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی کشور از وجود فرهنگیان بسیاری برخوردار است، افزود: چهره و جایگاه معلم به عنوان زیباترین جلوه خداوند بزرگ و پیامبر اکرم (ص) در منظر انسان به شمار می‌رود و پیامبر اکرم (ص) تربیت را به عنوان محصول بعثت و خلقت دانسته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ویژگی‌های معلمان باید سمت و سوی الهی داشته باشد، تصریح کرد: قرآن کتاب تربیت است و تمام مدیران و معلمان باید با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی به تربیت دانش‌آموزان بپردازند.

وی با اشاره به اینکه «تحول بنیادین آموزش و پرورش به معنای این است که نظام آموزشی و تعلیم و تربیت کشور در مسیر صراط و درست می‌افتد»، ادامه داد: اجرای این سند به معنای این است که مبانی نظام آموزشی کشور تغییر پیدا کند و در حال حاضر برخی از مبانی آموزشی کشور به صورت کلی تغییر پیدا کرده است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه برخی از زمینه‌های نظام آموزشی کشور به صورت 100 درصدی تغییر پیدا کرده است، گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش در هیچ زمانی پایان پیدا نمی‌کند و این تحول برای همیشه در تاریخ کشور ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس این سند دانش‌آموزان باید با طی کردن مدارجی از علم و دانش به حیات طیبه دست پیدا کنند، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اعتبار قانونی دارد و این سند مبتنی بر زیرساخت‌های توسعه علم و دانش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اجرای نظام 6+3+3 یکی از مهم‌ترین نتایج اجرای این سند در نظام آموزشی کشور به شمار می‌رود، گفت: شش ساله شدن دوره ابتدایی از مهم‌ترین نیاز‌های کشور بوده است چرا که دوره ابتدایی مهم‌ترین دوره شکل‌گیری شخصیت و یاد‌گیری افراد به شمار می‌رود.

وی به اهمیت اجرای این سند در کشور اشاره و اظهار کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح کشور چندین برابر از اجرای هدفمندی یارانه‌ها مهم‌تر بوده است و با اجرای این سند بسیاری از معضلات اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور برطرف می‌شود.

حاجی‌بابایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را دارای مبانی و زیر‌ساخت‌های نظام آموزشی کشور دانست و گفت: فرصت‌های تبیین اهداف این سند در سطح ملی محدود است و به این دلیل وزارتخانه آموزش و پرورش موارد لازم را برای تبیین اهداف این سند در سراسر استان‌ها ارائه می‌کند.

کد خبر 199076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز