چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس در واکنش به اظهارت اخیر سخنگوی دولت اعلام کرد: ‌دولت موظف است سهمیه‌بندی بنزین را از اول خرداد ماه اجرا کند.

به گزارش فارس، غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی صبح روز چهارشنبه 29 فروردین در جلسه علنی مجلس با اشاره اظهارات روز گذشته سخنگوی دولت مبنی بر موافقت دولت با قیمت 100 تومانی بنزین از این موافقت ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به ابراز تردید سخنگوی دولت نسبت به اجرای سهمیه‌بندی بنزین از اول خرداد، تصریح کرد: اگر اظهارات سخنگوی دولت همان نظر دولت باشد، بنده لازم می‌دانم به دولت تذکر بدهم که موظف است سهمیه‌‌بندی بنزین را از اول خرداد اجرا کند.

رئیس مجلس از رئیس جمهور خواهش کرد که مراقبت کند داستان سال گذشته تکرار نشود و افزود: سهمیه بندی بنزین حرف جدیدی نیست و این بحث از اول امسال مطرح نشده است. قرار بود دولت از اول فروردین 85 خود را برای سهمیه‌بندی آماده کند و مجلس هم اعلام کرده بود که این کار سر 6 ماه انجام شود که دولت عذر آورد که امکانات نیست و اشکالاتی وجود دارد و سهمیه‌بندی به تاخیر افتاد و تا پایان سال 85 عملی نشد و ما نیز پذیرفتیم.

وی ادامه داد: پس از آن مجلس در بودجه 86 عمداً اول خرداد را تعیین کرد که با مسافرت‌های اول فروردین مقارن نشود و 15 فروردین را تصویب نکرد به دلیل این که مسئولین سر کار نیستند و فرصت برنامه‌ریزی ندارند، زیرا نیازمند مدیریت گسترده‌ای است.

به گفته حداد عادل اگر سهمیه‌بندی بنزین در خردادماه عملی نشود، مسافرت‌های تابستانی در تیرماه آغاز و باعث بالا رفتن تقاضا و پیدا شدن مشکلات دیگری می‌شود و این مسئله حیاتی کشور به تعویق می‌افتد.

رئیس مجلس با بیان این که دولت حق دارد زمانی لایحه یا طرحی در مجلس مطرح می‌شود نظر خود را اعلام کند، افزود: ما نیز از نظر دولت استفاده و سعی می‌کنیم قانون را با همکاری دولت تصویب کنیم، اما زمانی مصوبه‌ای قانون شد و به تصویب شورای نگهبان رسید و به دولت ابلاغ شد دیگر اظهار تردید درباره آن قانون در محافل عمومی و رسانه‌ها سودی ندارد جز این که مردم را نیز سرگشته می‌کند.

وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری افزود: مجلس ریل‌گذاری می‌کند و قطار دولت باید روی این ریل حرکت کند و دولت باید قانون را عملی کند. رئیس‌جمهور هم چند بار روی این موضوع تصریح و تأکید کرده و انشاءالله ما شاهد این تردیدها و اما و اگرها نباشیم.

کد خبر 19919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز