مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

رئیس‌جمهور گفت: ایران در بسیاری از فناوری‌ها و علوم به بلوغ رسیده است.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسمی با موضوع بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی با بیان اینکه حرکت در هر مسیری نیازمند مقدماتی است و این مسیر نقطه بلوغی خواهد داشت، اظهار کرد: مسیر رشد علمی هم نقطه بلوغ دارد و نقطه بلوغش آنجاست که به ابعاد کار مسلط شویم؛ مثل همین بحث فناوری فضایی که امروز متخصصان ما در این مسیر به بلوغ رسیده‌اند.
وی افزود: در حوزه پزشکی و بیوتکنولوژیکی به بلوغ رسیده‌ایم و در حوزه نانوتکنولوژی هم در مرز بلوغ هستیم.

همچنین در علوم هسته‌ای، بخش‌های مهندسی، علوم پایه و علوم زیستی به بلوغ رسیده‌ایم که اتفاق بزرگی است و از این به بعد هر چه تلاش کنیم، سرعت ما بیشتر می‌شود و زودتر می‌رسیم. وی با بیان اینکه تلاش علمی مستمر و بی‌پایان است، خاطرنشان کرد: نقطه پایانی برای علم‌اندوزی انسان نداریم و انسان می‌تواند به خزانه علم الهی متصل شود و تا ابد در مسیر بی‌نهایت بالا رود و خدا را شکر امروز سرعت حرکت علمی ملت ایران و دانشمندان ما بسیار بالاست، پس هرچه سرمایه‌گذاری در این مسیر داشته باشیم، کم است، چون اگر در قله دانش بایستیم بقیه دستاوردها زیر پای ماست.

احمدی‌نژاد گفت: شیاطین از پیشرفت ملت ایران نگران هستند چون ملتی هستیم که پیام داریم و دارای مکتب و آرمان و سابقه تاریخی پرافتخار هستیم، پس اگر در کنار آنها در مرز علم و دانش و پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی بنشینیم، جایی برای زورگویی و چپاول‌های آنها نمی‌ماند.وی افزود: یک روز می‌گویند ایران خطرناک است و یک روز می‌گویند ایران چیزی ندارد و اوضاعش خراب است و اخیرا هم در رابطه با پرتاب موجود زنده به فضا همان موضعی را گرفتند که در رابطه با مسئله هسته‌ای داشتند، چون وقتی چند هزار سانتریفیوژ توسط ایران نصب شد، آنها تمام توان خود را بسیج کردند که یک دانه از آنها مستقر نشود، پس ما می‌گوییم بیایید روی همین مسئله تفاهم کنیم و شما می‌گویید ایران چیزی ندارد، پس ما هم همین را می‌گوییم پس بروید دنبال کارتان.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جوانان ما مصمم هستند ظرف چهار، پنج سال آینده انسان به فضا بفرستند و مطمئنم که این اتفاق می‌افتد، افزود: من حاضرم فدایی شوم و با وجود ریسک بالایی که دارد نخستین آدمی باشم که می‌خواهید به فضا بفرستید.

رونمایی از مدل مهندسی ماهواره‌ای ناهید

در نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضایی از مدل مهندسی ماهواره‌ای ناهید و مدل توسعه ماهواره مخابراتی زهره رونمایی شد. به گزارش ایرنا، احمدی‌نژاد دوشنبه از نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضایی که به مناسبت 14بهمن‌ماه روز فناوری فضایی دایر شده است، بازدید کرد. در حاشیه این نمایشگاه همچنین از سند جامع توسعه چشم‌انداز هوافضای کشور رونمایی شد.

ماهواره مخابراتی زهره توسط پژوهشگاه فضایی ایران به‌منظور پوشش مخابراتی، کاربرد در رادیو و تلویزیون، شبکه بانکی و اینترنت طراحی شده است. این ماهواره در زمان پرتاب با 15سال عمر مفید در مدار زمین قرار خواهد گرفت. ماهواره مخابراتی زهره در مدار 36هزار کیلومتری عملیاتی می‌شود. کشورهای دارنده این فناوری آمریکا، روسیه، چین، هند، اتحادیه اروپا و ایران هستند.

مدل توسعه ماهواره ناهید نیز توسط پژوهشکده سازمان فضایی ایران با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی شده است. از مأموریت‌های این ماهواره تخمین سرعت بازشدن صفحات خورشیدی و دریافت و ارسال تصاویر است. همچنین در حاشیه این رونمایی نخستین میمون پرتاب‌شده به هوا که اخیرا به زمین بازگشت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. این نمایشگاه توسط سازمان فضایی کشور وابسته به نهاد ریاست‌جمهوری و با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و علمی کشور که در حوزه فضایی فعالیت دارند، برپا شده است. سردار سرتیپ پاسدار احمد‌وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمعی از مسئولان سازمان فضایی، رئیس‌جمهور را در این بازدید همراهی ‌کردند.

کد خبر 200167
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز