سیدمهدی پورهاشمی، جانشین مجری طرحهای تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در اینباره گفت: استفاده از بتنغلتکی به جای لایه بلکبیس علاوه بر افزایش دوام و ماندگاری سطح معبر، سبب حذف قیر از لایههای اولیه عملیات روسازی شده و درنتیجه صرفهجویی اقتصادی قابلتوجهی درپی خواهد داشت.
وی با بیان آنکه براساس برنامه زمانبندی تعیینشده، اجرای بتنغلتکی در مسیر تونل امیرکبیر تا پایان بهمنماه امسال بهاتمام میرسد، یادآورشد: کل عملیات روسازی سطحمعبر این پروژه راهگشای عمرانی تا نیمه اسفندماه سالجاری پایان خواهد یافت. وی عملیات خرید و نصب تأسیسات تونل امیرکبیر را در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار دانست و افزود: اقدامات مربوط به نصب جتفنها، کابلکشی، تأمین سیستم روشنایی و اطفایحریق بلافاصله پساز تکمیل عملیات روسازی آغاز میشود.