گروه حوادث: با گزارش مرگ مشکوک یک تبعه ایرانی در بازجویی‌های پلیس اسپانیا، بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران تحقیقات گسترده‌ای را برای روشن شدن علت مرگ آغاز کرده‌است،

به گزارش وزارت امور خارجه  ایران این مرد ایرانی هنگام بازجویی‌های پلیس اسپانیا بیهوش شده و با ناکام ماندن تلاشهای پزشکی جان باخته است.

بازپرس محمد حسین شاملو رئیس شعبه یکم دادسرای جنایی پایتخت روز گذشته با اعلام آغاز رسیدگی به پرونده مرگ این تبعه ایرانی به همشهری گفت: اوایل سال جاری نامه ای از سوی وزارت امورخارجه به دادسرای جنایی تهران ارجاع داده شد که بر اساس آن یک تبعه ایرانی60 ساله به نام علی - ص به طرز مشکوکی در پاسگاه پلیس شهر پعوتو دلاکروز در منطقه والخوز کشور اسپانیا هنگام بازجویی پلیسی بیهوش شده بود.

اما با انتقال این مرد ایرانی به کلینیک بلوو تلاش‌های پزشکی برای نجات وی بی‌نتیجه ماند و سرانجام این مرد جان باخت.

بازپرس شاملو در ادامه افزود: تحقیقات درباره این پرونده در حالی صورت می‌گیرد که مسئولین پلیس اسپانیا در خصوص علت بازداشت وی مدعی هستند وی نهم مارس 2007 به اتهام سرپیچی از دستور پلیس و توهین به مقامات این کشور توسط پلیس بازداشت شده است.

اما از سوی مسئولان این کشور تا کنون هیچ جواب قانع کننده ای در خصوص علت بیهوشی وی هنگام تحقیق پلیسی ودر نهایت مرگ وی اعلام نشده است.

بازپرس شعبه یکم دادسرای جنایی تهران  تصریح کرد: با توجه به درخواست مسئولین وزارت امور خارجه و شکایت  اولیای دم علی که خواستار بررسی دقیق علت مرگ وی هستند، برای روشن شدن  موضوع دستور انتقال جسد از این کشور به پزشکی قانونی ایران صادر شده است.

به گفته وی با انجام آزمایش‌های قانونی، علت مرگ روشن خواهد شد و در صورت وجود نکات ابهام برانگیز در این پرونده، اقدامات قضایی برای دادخواهی از مقامات کشور اسپانیا صورت خواهد گرفت.

برپایه این گزارش قرار است جسد تبعه ایرانی به ایران انتقال یافته و تحقیقات برروی این پرونده به طور ویژه آغاز شود.

کد خبر 20053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز