چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشریه پزشکی معتبر انگلیسی لانست خواستار اجلاس فوری وزرای بهداشت و توسعه کشورها برای رفع موانع رسیدن مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی به غیرنظامیان گرفتار شده لبنان شد.

 به گزارش فرانس پرس این نشریه هفتگی پزشکی در سرمقاله‌ای در نسخه آنلاین خود نوشت که بحران انسانی لبنان با منازعات سیاسی در آمیخته است، و ضروری است که این دو موضوع را از هم جدا کرد.

 لانست خواستار تقویت  پیشنهاد نخست وزیر سوئد گوران پرسون  شد که خواستار تشکیل کنفرانسی از اهداکنندگان مالی برای برنامه‌ریزی برای بازسازی لبنان شده بود.

لانست نوشت:" ایده پرسون می‌تواند با برگزاری اجلاسی بین‌المللی از وزرای بهداشت و توسعه تقویت شود. آنها و تنها آنها هستند که مشروعیت اضافه‌کردن فوریت دیپلماتیک جدیدی به تلاش شورای امنیت سازمان ملل را برای دستیابی به آتش‌بس فوری را دارند."

این سرمقاله افزود: " کارشناسان بهداشت و توسعه می‌توانند سازوکاری را برای هماهنگ‌کردن مجموعه پیچیده سازمان‌های بین‌المللی مشغول در لبنان  بوجود آورند. آنها می‌توانند ابزارهای قانونی برای حفاظت از کریدورهای کمک‌های انسانی را تقویت کنند. و آنها می‌توانند نفوذ خود را برای  تامین اعتبار برای اهداف سازمان ملل در لبنان به کار ببندند."

این نشریه نوشت: " کمتر بحران انسانی بوده است که در آن جمعیت‌های غیرنظامی این همه عامدانه و بیرحمانه مجبور به پرداخت تاوان شده باشند" 

سرمقاله لانست؛ بریتانیا و آمریکا را  نیز به خاطر" خیانت به اصول دموکراتیک و خرد " سرزنش می کند.

کد خبر 2006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز