خودرو |
قیمت فعلی |
میزان افزایش قیمت |
پژو 206 تیپ 2 |
37 میلیون تومان |
2 میلیون تومان |
پژو 405 |
26 میلیون تومان |
یک میلیون تومان |
رانا |
36 میلیون تومان |
یک میلیون تومان |
تندر 90 ایران خودرو مدل E2 |
37 میلیون تومان |
2 میلیون تومان |
تندر 90 ایران خودرو مدل E1 |
33 میلیون تومان |
یک میلیون تومان |
ویتارا |
123 میلیون تومان |
3 میلیون تومان |
تیبا |
22 میلیون تومان |
2.5 میلیون تومان |
سایپا 111 مدل SX |
19.5 میلیون تومان |
3 میلیون تومان |
سایپا 131 مدل SX |
18 میلیون و 800 هزار تومان |
4 میلیون تومان |
سایپا 132 مدل SX |
18 میلیون و 700 هزار تومان |
4 میلیون و 200 هزار تومان |
تندر 90 مدل E2 پارس خودرو |
37 میلیون تومان |
یک میلیون تومان |
ماکسیما |
115 میلیون تومان |
10 میلیون تومان افزایش |
مگان |
84 میلیون تومان |
8 میلیون تومان |
فارس نوشت: در حالی که معاون وزیر صنعت پس از مصوبه دولت در مورد تغییر مبنای قیمتگذاری خودرو بر کاهش قیمت در بازار به دنبال اجرای این مصوبه تأکید داشت، اما اعلام نرخهای جدید از سوی خودروسازان و تصویب آن توسط سازمان حمایت باعث شد، تا قیمتها در بازار نه تنها کاهش پیدا نکند، بلکه در برخی موارد نیز رشد قیمت اتفاق افتاد.
در چنین شرایطی، قیمت مصوب برخی خودروها بالاتر از نرخ بازار آزاد بوده که همین مسئله باعث شده، تا قیمت این نوع خودروها در بازار آزاد افزایش یابد.
در عین حال، مصوبه خودروسازان در مورد قیمتگذاری برخی خودروها بالاتر از نرخ بازار آزاد خلاف مصوبه دولت در مورد قیمتگذاری خودرو است، زیرا طبق این مصوبه، قیمتهای جدید باید در محدوده قیمت محاسباتی خودرو و نرخ بازار آزاد باشد.
بر این اساس، روند افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی ادامه دارد که قرار بود دولت با مصوبه جدید خود بازار را ساماندهی کند.
این در حالی است که تعیین قیمتهای جدید برای خودرو در محدوه قیمتهای بازار و عطش بازار برای خرید خودرو در کنار محدودیت عرضه باعث شده، تا روند کاهشی قیمتها در بازار اتفاق نیفتد.