مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به دنبال یکپارچگی توسعه حمل و نقل هستیم و برای تحقق این امر موضوع طراحی شبکه یکپارچه توسعه حمل و نقل را در نظر داریم که برگرفته از دیدگاه‌های علمی جهانی است.

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر هاشمی تشکری در دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: قبل از هرچیز باید بگویم که خوشحالیم از اینکه در این کنفرانس اندیشمندانی از چهار قاره جهان ما را همراهی کرده و مقاله‌های تخصصیشان را به این کنفرانس ارائه دادند که این امر علاوه بر خوشحالی ما موجب اطمینان بخشی است.

وی با تاکید بر اینکه ما راهی جز حمل و نقل عمومی برای برون رفت از مشکلات ترافیکی در تهران نداریم افزود: در طول این سال‌ها برای تحقق این امر تمام توانمان را گذاشتیم و خوشحالیم از اینکه دیدگاه شهردار تهران و جامعه علمی کشورمان با مباحث علمی که در جهان پیرامون توسعه حمل و نقل عمومی وجود دارد منطبق است.

تشکری هاشمی در ادامه با بیان اینکه در طی هفت سال خدمت گذاری رویکرد ما توسعه حمل و نقل عمومی بوده و ماموریت ما این بود که باید به یک حمل و نقل پاک، در دسترس و سریع و ارزان دست یابیم که برای تحقق این امر یک چشم اندازرویایی ترسیم کردیم و رویاهای بلندی در نظر گرفتیم تا به این آرزو برسیم.

وی تصریح کرد: ما در مدیریت شهری در اهداف کلان برای توسعه حمل و نقل عمومی، حمل و نقل عمومی پاک، هوشمند بارویکرد انسان محور در تلاش هستیم.

تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: امروز در حوزه مترو شاهد توسعه آن هستیم و همین طور شاهد توسعه اتوبوس‌ها تندرو در تهران؛ توسعه شبکه حمل و نقل عمومی برنامه‌ای بود که با فکر و تدبیر بدون در نظر گرفتن ملاحظات کوتاه مدت دیده شد.

معاون شهردار تهران در سازمان حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه توسعه مطلق برای ما کفایت نمی‌کند اظهار کرد: ما به دنبال یکپارچگی توسعه حمل و نقل هستیم و برای تحقق این امر موضوع طراحی شبکه یکپارچه توسعه حمل و نقل را در نظر داریم که برگرفته از دیدگاه‌های علمی جهانی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت: ایجاد شبکه پرسرعت و انبوه مترو و بی‌آر تی، امکان دسترسی به نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها ی اتوبوس، امکان دسترسی به اطلاعات لازم برای ادامه سفر، ایجاد خطوط محلی و ویژه برای تاکسی رانان، هوشمند سازی خدمات و الکترونیکی شدن بلیط‌ها و همینطور تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به مناطق ۲۲ گانه با هدف ایجاد شبکه یکپارچه توسعه حمل و نقل عمومی از اقدامات انجام شده است.

وی افزود: در این راستا امروز بخش مطالعاتی شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی رونمایی می‌شود که امیدواریم با ارائه این طرح مطالعاتی تا سال ۲۰۲۵ سیستم حمل و نقل عمومی ما دو برابر شود.

دکتر محمود صفار‌زاده، رئیس هیات علمی دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک نیز در این مراسم گفت: این کنفرانس نسبت به سالهای پیش رشد مطلوبی داشته و برای اجرای کنفرانس ۲۳انجمن علمی و نهادهای دانشگاهی و هفت نهاد بین المللی با ما همکاری کردند.

وی افزود: شعار کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک (حمل و نقل انسان محور) است که در ۱۰ محور همانند مهندسی ترافیک، اقتصاد، ایمنی، توسعه پایدار، مدیریت سیستم‌های حمل و نقل، آموزش و...، ۱۰ کمیته تخصصی تشکیل و بیش از سه هزار داوری برای بررسی مقالات تخصصی پیش بینی شده است.

صفار‌زاده تصریح کرد: در این کنفرانس ۴۳ مقاله خارجی از کشورهایی مانند امریکا، برزیل، کانادا و هند و ترکیه ارائه شده است و در مجموع ۱۰۲۸ مقاله به این کنفرانس ارائه شده که ۱۶۰ مقاله به صورت تخصصی مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 202139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز