همشهری آنلاین: رییس ائتلاف محاکم‌الاسلامیه سومالی، روز دوشنبه سوم اردیبهشت از پادشاه عربستان خواست با میانجی‌گری، موجب پایان دادن به درگیری و کشتار در سومالی شود.

گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط، چاپ لندن، عویس در گفتگوی تلفنی با این روزنامه، همچنین خواستار میانجی‌گری پادشاه عربستان به عنوان رییس کنونی کنفرانس سران اتحادیه عرب، برای جلوگیری از ادامه جنایات ددمنشانه نیروهای اتیوپی علیه غیرنظامیان بی‌دفاع در موگادیشو شد.

وی، با ابراز نگرانی نسبت به سکوت جهان عرب در قبال رویدادهای موگادیشو، عبدالله یوسف رییس‌جمهور سومالی را به مزدوری برای اتیوپی متهم کرد و گفت: سال گذشته، چند روز پس از آنکه عبدالله یوسف مورد سوء‌قصد قرار گرفته بود، وی به اتیوپی رفت و ‪ ۲۰‬هزار سرباز تقاضا کرد.

عویس با انتقاد از مواضع جامعه جهانی و جهان غرب در قبال رویدادهای سومالی، گفت: آنها، سودان را به مجازات تهدید می‌کنند اما از اتیوپی که در حال نابودساختن ملت سومالی است، حرفی به میان نمی‌آورند.

دولت‌انتقالی سومالی، اوایل سال جاری میلادی، باپشتیبانی نظامیان‌اتیوپی که‌از سوی آمریکا حمایت می‌شدند، نیروهای ائتلاف محاکم‌الاسلامیه را از مواضع تحت کنترلشان در موگادیشو و سایر شهرهای سومالی عقب راند.

ائتلاف دادگاه‌های شرعی سومالی، پس از چهار ماه درگیری، در ژوئن گذشته، جنگ‌سالاران تحت حمایت آمریکا را از موگادیشو بیرون راند و قدرت را در پایتخت به دست گرفت.

ادامه حضور نیروهای ارتش اتیوپی در سومالی، موجب درگیری‌های هر روزه در پایتخت و سایر شهرهای این کشور شده است.

کد خبر 20307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز