همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس در جلسه علنی با کلیات طرحی 14 ماده‌ای موافقت کردند که طبق آن حضور عکاسان خبری و تصویربرداران در جلسه علنی مجلس محدود و همچنین امکان گسترش دفاتر نمایندگی و همچنین افزایش مشاوران نمایندگان مجلس فراهم می‌شود.

عکاسی

مهر نوشت: نمایندگان مجلس در جلسه علنی 8 اسفند ماه بررسی الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون آئین نامه داخلی مجلس را در دستور کار داشتند.

در این جلسه نمایندگان پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این طرح با 162 رای موافق، 25 رای مخالف و 17 رای ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر با کلیات این طرح موافقت کردند.

این طرح که 14 ماده دارد به اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس می‌پردازد.

بر اساس نخستین ماده این طرح تصویربرداری اعم از فیلم و عکس از جلسات مجلس فقط در یک ساعت شروع جلسه علنی مجاز است و در موارد خاص با تشخیص رئیس جلسه این مدت قابل افزایش است.

تصویربرداران صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی از این حکم مستثنی هستند.

براساس دیگر ماده این طرح در هر دوره مجلس نمایندگان می‌توانند حداکثر 5 نفر از کارکنان یا کارشناسان دستگاه‌های مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری را برای بکارگیری در دفتر ارتباطات مردمی جهت امور مشاوره‌ای، اداری و خدماتی از دستگاه ذیربط درخواست نمایند. در این صورت دستگاه موظف است شخص یا اشخاص مزبور را به دفتر ارتباطات مردمی نماینده مامور کند.

در یکی از بندهای این طرح نیز مقرر شده است که نمایندگان مجلس بتوانند با شرایط و ضوابطی که در طرح آمده است دفاتر خود را گسترش دهند.

مهدی کوچک زاده نماینده تهران سال گذشته به دنبال اعتراضاتی که خود و چند تن از نمایندگان از انتشار عکس‌هایشان در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها داشتند طرحی برای محدودیت کار خبرنگاران تهیه کردند و نظرشان این بود که عکاسان خبری فقط در 15 دقیقه آغاز جلسه امکان حضور در صحن علنی مجلس را داشته باشند.

این طرح به صورت فوریتی در مجلس مطرح شد اما مجلس به آن رای نداد بنابراین به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گرفت تا سرانجام نمایندگان با تصویب این طرح در جلسه علنی سه‌شنبه (8اسفند) فعالیت عکاسان خبری در صحن علنی مجلس را با محدودیت رو به رو کنند.

کد خبر 203169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز