همشهری آنلاین: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: داشتن مغز متفکر برای مدیریت منابع در جهت رفاه مردم و پیشرفت کشور مهم‌تر از درآمد نفتی است.

فارس نوشت: حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار جمعی از فعالان سیاسی با بیان اینکه «بدون ترمیم شکاف‌ها و ایجاد انسجام و اتحاد، ساخت قدرت ملی میسر نمی‌شود.» در تحلیل شرایط انتخابات دوره ریاست جمهوری 92 گفت: مشکلاتی که در سال‌های اخیر برای کشور ایجاد شده، با فوریت قابل حل و فصل نیست. البته می‌توان با بهره‌گیری از توان فکری نخبگان با گرایش‌های مختلف و با حمایت مردم، کشور را به مسیر ثبات، آرامش و پیشرفت بازگرداند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نخستین گام برای حل مشکلات کشور را برگزاری انتخابات پرشور و رقابتی دانست و بر لزوم «کنار گذاشتن تصمیمات عجولانه، شعاری و اقدامات ماجراجویانه» تأکید کرد و گفت: وقتی دشمن در مقابل ما سر فرو می‌آورد که انسجام و اتحاد ملی ما را ببیند. انتخابات با شکوه و آگاهانه، دشمنان ایران را مایوس می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به فضای کنونی اقتصاد کشور گفت: مردم از گرانی و کاهش ارزش پول ملی ناراحتند و بابت معیشت خود نگران هستند. بدتر از تورم، بی‌‌عدالتی، فساد و کم‌رنگ شدن اخلاق در جامعه است لذا باید صداقت، وحدت و برادری را به جامعه بازگرداند.

وی با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای رو در روی هم ایستاده‌اند و بر چهره هم شمشیر می‌کشند، گفت: چرا عده‌ای در لجن‌پراکنی، دروغ، تهمت و التهاب‌آفرینی تخصص پیدا کرده‌اند. این پدیده‌ها نوعی بیماری روانی جامعه است که باید به فکر درمان آنها باشیم. این کشور بیش از هر چیز به اخلاق نیاز دارد؛ چون اخلاق است که به جامعه آرامش و اعتماد می‌دهد و پس از آن است که می‌توانیم با کار، تلاش و تدبیر، به همه اهداف ملی دست یابیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر امروز با مشکلات پیچیده مواجه شده‌ایم، دلیلش این است که از کارشناسان کمک نگرفتیم؛ خودمحوری و خودشیفتگی، ما را به این روز انداخته است. اگر کسی فکر کند به تنهایی می‌تواند کشور را اداره کند، این آغاز شکست است؛ دانشمند واقعی کسی است که از علم دیگران نیز بهره بگیرد.

وی با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: اگر کسی را شایسته می‌دانیم، باید او را به پشت میز مسئولیت بفرستیم نه او را بر کرسی قدرت بنشانیم. رئیس‌ جمهور آینده باید درک کند که تصمیمات او بر سرنوشت 75 میلیون ایرانی تأثیر دارد و بدون فکر و مشورت و تدبیر از تصمیم پرهیز کند. انتخابات تعیین‌ سرنوشت کشور برای 4 سال آینده است؛ بنابراین نباید از کنار آن بی‌تفاوت بگذریم.

روحانی با بیان اینکه مشکلات کشور فقط با حضور و مشارکت آگاهانه مردم حل می‌شود، متذکر شد: عدم شرکت در انتخابات یا انتخاب غیر اصلح ضربه سختی بر توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود.

کد خبر 203198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز