گروه دانش و سلامت: آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره وبلاگ‌نویسان تهران، صبح روز جمعه 11اسفند‌ماه جاری در محل سالن همایش‌های رایزن در تهران برگزار می‌شود.

مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک تهران ضمن اعلام این خبر به خبرنگار همشهری گفت: در این مراسم که به‌عنوان آیین نهایی جشنواره وبلاگ نویسان و در چارچوب جشنواره شکوفا برگزار می‌شود، 30نفر از برگزیدگان این جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند. به گفته وی جشنواره وبلاگ‌نویسان یکی از هفت جشنواره‌ای است که در راستای جشنواره شکوفا و به‌منظور توسعه مهارت‌های رایانه‌ای شهروندان تهرانی از سوی شهرداری تهران از ماه‌ها پیش در حال برگزاری است.

وی افزود: مشارکت تمام شهروندان در کانون‌های وبلاگ نویسی محلات تهران از طریق ثبت‌نام در سایت «تهران من» به آدرس www. mytehran. ir صورت می‌پذیرد.شهردار منطقه یک تهران با اشاره به اینکه ستاد اجرایی جشنواره وبلاگ‌ها در این منطقه مستقر است، افزود: آثار وبلاگی شهروندان از طریق سایت تهران من ثبت‌شده و مورد قضاوت داوران و اعضای هیأت علمی قرار گرفته است. این آثار در 10رشته مختلف شامل 1-شهری، محیط‌زیست 2- فرهنگی، ادبی و هنری 3- مذهبی و دینی 4- ورزش و سرگرمی 5- روزنویسی و خاطره نویسی 6- عکس(فتوبلاگ) 7- علمی 8- فناوری9- سیاسی و اجتماعی10- اقتصادی ثبت شده است.

همچنین قرار است از 10برگزیده وبلاگی در تهران در مراسم نهایی جشن جشنواره‌های شکوفا در 16اسفند در محل سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد و با حضور شهردار تهران تقدیر شود.به گفته مجتبی یزدانی، فعالیت کانون‌های وبلاگ نویسی در سطح 374محله شهر تهران بعد از برگزاری جشنواره نیز ادامه خواهد داشت و اعضای این کانون‌ها به فراگیری آموزش و مهارت افزایی در این زمینه خواهند پرداخت.

جشنواره طراحان گرافیک ‌شکوفا

گروه دانش و سلامت: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: رویکرد برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری از ابتدای مدیریت جدید شهرداری تهران، جهت‌گیری در راستای افزایش مشارکت مردم و به‌کارگیری ظرفیت‌های محله‌ای است.
به گزارش همشهری، دکتر سیدمحمدهادی ایازی در اختتامیه جشنواره طراحان گرافیک جشنواره شکوفا که دیروز برگزار شد، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به لزوم مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی باور داشته باشند، مردم هم در صحنه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند؛ فقط باید زیرساخت‌ها را در محلات فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های مردمی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی بهره ببریم، اظهار داشت: باور مدیریت شهری به مشارکت مردم باعث شده تا امروز مدیریت سراهای محلات برعهده خود مردم محله باشد.وی با اشاره به آمار بالای شرکت‌کنندگان در جشنواره شکوفا، خاطرنشان کرد: براساس آمار 431هزار نفر در جشنواره شکوفا شرکت کردند.

در جشنواره طراحان گرافیک نیز 47هزار نفر ثبت‌نام و مشارکت کرده‌اند که جای خوشحالی بسیار دارد، زیرا نیروهای جوان در این زمینه سهم بسزایی داشته‌اند.معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران همچنین به ویژگی مهم جشنواره شکوفا پرداخت و گفت: شکوفا از این جهت اهمیت دارد که همه سنین از کودکان تا سالمندان می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند. با ایجاد چنین بستری در سطح محلات، همه گروه‌های سنی می‌توانند توانمندی‌های خود را نشان دهند.

کد خبر 203221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز