همشهری آنلاین: دادگاهی در پاکستان، مقام‌های دولتی را به تدوین راهبردی بلند مدت با هدف حفاظت از مسلمانان شیعه در این کشور فراخوانده است.

پاکستان

به گزارش پرس تی وی و به نقل از خبرگزاری فرانسه، افتخار محمد چودری، رئیس دیوان‌عالی پاکستان (۸ اسفند) گفت، « باید تدابیر بلند مدت اتخاذ کنید، چنین رویدادهایی را ریشه یابی کنید. تدابیر که تاکنون اندیشیده شده، موقتی هستند.»

دولت پاکستان پیشتر به دستور دادگاه، با ارائه گزارشی از اتخاذ تدابیر امنیتی با هدف حفاظت از شیعیان هزاره خبر داده بود.

۱۶ فوریه، بمبی که شیعیان مسلمان را هدف قرار داده بود، در بازار اصلی شهر کویته منفجر شد که دست‌کم ۹۰ نفر از جمله زنان و کودکان کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند . به گزارش پلیس، بیشتر قربانیان شیعیان هزاره بودند.

دیوان‌عالی پاکستان با رد این گزارش دولتی،حفاظت بیشتری را از مسلمانان خواستار شده است .

چودری یادآور شد، « این گزارش به هیچ عنوان مورد رضایت ما نیست. شما باید راه حلی همیشگی بیاندیشید. هیچکس خواهان بی‌ثباتی در کویته نیست .»

به دنبال کشتار شیعیان پاکستانی در شهر کویته، تظاهرات اعتراض‌آمیزی در سراسر این کشور برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات خشونت علیه شیعیان را محکوم کردند.

تظاهرکننندگان با سردادن شعارهایی علیه دولت، از نیروهای امنیتی پاکستان به دلیل ناتوانی در تامین امنیت مسلمانان شیعه ا نتقاد کردند.

تظاهرکنندگان، همچنین سیاست عربستان سعودی در تامین مالی گروه‌های تروریستی که این جنایات را علیه مسلمان در پاکستان مرتکب می‌شوند، محکوم کردند.

معترضان همچنین دولت را به اتخاذ تدابیری فوری علیه عاملان کشتارهای فرقه‌ای در پاکستان فراخواندند.

کد خبر 203278
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز