همشهری آنلاین: انجام خریدهای داخل اپلیکیشن (In-App Purchase) در آی‌فون و آی‌پد کار آسانی است. یک کلیک و به راحتی چندین دلار از حساب شما کم می‌شود. همین سادگی 100 میلیون دلار برای اپل هزینه داشت.

in app purchase

به گزارش لس آنجلس تایمز، دو سال پیش والدین پنج کودک در دادگاهی از اپل شکایت کردند که تنظیمات لازم را برای جلوگیری از خریدهای داخل اپلیکیشن یا همان In App purchase قرار نداده و کودکانی که از آی‌پدو آی‌فون والدین خود برای بازی استفاده می‌کنند معمولاً به صورت عمدی یا غیرعمدی پول زیادی را صرف این خرید‌ها می‌کنند.

اکنون شرکت اپل توافق کرده تا با پرداخت 5 دلار اعتبار فروشگاه آی‌تیونز به 23 میلیون مشتری شاکی و همچنین بازگشت نقدی پول به کسانی که بیش از 30 دلار از این طریق ضرر کرده‌اند، این پرونده را بیرون از دادگاه خاتمه دهد.

بعضی از اپلیکیشن‌های آی‌فون و آی‌پد دارای قابلیت خرید داخل اپلیکیشن هستند و به این ترتیب کاربر می‌تواند محتوا یا حتی اعتبار بعضی بازی‌ها و برنامه‌ها را با پرداخت پول خریداری کند. مثلاً در بازی‌های پرطرفدار کاربران می‌توانند با پرداخت چند دلار قابلیت‌های بیشتری را به بازی خود اضافه کنند یا مثلاً امتیاز بیشتری جمع کنند.

کد خبر 203389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز