بخشهای منفرد این سیستم میتواند در صورت نیاز، به طور گزینشی روشن شوند.
به گزارش ایسنا، علاوه بر الایدیها، سیستم موسوم به «تمرکز راننده» همچنین مجهز به یک دوربین مادون قرمز است که بر روی محور فرمان نصب شده است و بر روی صورت راننده زوم میکند.
با تحلیل ویدیوی زمان واقعی حرکات سر و چشم راننده، یک رایانه آنبورد قادر است مسیر نگاه کردن وی را و این که آیا این حرکات علائم نشاندهنده خستگی هستند، تشخیص دهد.
این سیستم همچنین با استفاده از فناوریهای دستیار راننده که از لحاظ تجاری در دسترس هستند، قادر است بر شرایط ترافیکی پیرامون خودرو نظارت کند.
فناوری جدید همچنین میتواند کشف کند که آیا خودرو در حال خارجشدن از خط خود است، آیا وسیله نقلیه دیگری به طور ناگهانی وارد مسیر آن میشود و یا این که خودرو به اتومبیل جلوییاش بیش از اندازه نزدیک میشود یا خیر.
در صورتی که هر یک از این شرایط رخ دهند، سیستم، دوربین نصبشده بر روی ستون فرمان را برای بررسی این که آیا نگاه راننده در مسیر این مشکل است یا خیر، بررسی میکند.
چنانچه نگاه راننده در مسیر این رخدادها نباشد، سیستم مزبور با روشن کردن بخشی از نوار الایدی، توجه راننده را به این جهت جلب میکند.
بسته به شرایط، الایدیها میتوانند به سادگی فلاش را خاموش و روشن کنند و دنباله جهتداری از نور ایجاد کنند یا در قالب الگوهای دیگر روشن شوند.
سطح خطر موقعیت با رنگ چراغها که طیفی از سفید تا زرد و قرمز است، نشان داده میشود.
این فناوری ماه گذشته برای نخستین بار در «نمایشگاه خودرو شیکاگو» به نمایش درآمد.