همشهری آنلاین: مراسم آغاز به کار ساختمان جدید سفارت ایران در لبنان، روز شنبه با حضور مسئولین دستگاه های ایرانی در بیروت برگزار شد.

احداث ساختمان جدید سفارت ایران در لبنان آغاز شد

به گزارش ایرنا از بیروت، در این مراسم که با حضور غضنفر رکن آبادی سفیر کشورمان در لبنان، مسئولین موسسات ایرانی و نمایندگانی از سوی حزب الله برگزار شد، سنگ بنای ساختمان جدید سفارت کشورمان کارگذاشته شد.

ساختمان جدید سفارت کشورمان در لبنان، در منطقه بئر حسن بیروت و در زمینی به مساحت بیش از 13 هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

قرار است که در این محوطه، ساختمان اصلی سفارت در پنج طبقه با 5500 متر مربع زیربنا، یک مهمان سرا و ساختمان جانبی با پیمانکاری شرکت لبنانی ˈمعمارˈ ساخته شود.

پیش بینی می شود که کار ساخت ساختمان اصلی سفارت حدود دو سال به طول بینجامد.

در این مراسم ˈرنگرزˈ به عنوان مهندس ناظر ایرانی و همچنین نماینده ای از سوی شرکت لبنانی طی سخنانی به شکل جداگانه جزییاتی فنی را در خصوص ساخت این مجموعه بیان کردند.

رکن آبادی نیز طی سخنانی با تاکید بر اینکه پیگیری های مقدماتی برای ساخت این مجموعه انجام و مشکلات فنی و اداری آن حل شده است، گفت: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران سه پروژه مهم در لبنان در دست ساخت دارد که علاوه بر ساخت سفارت ایران، دیگر پروژه ها مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) و پروژه دانشگاه ˈجامعه المصطفی (ص)ˈ هستند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد سردار شهید ˈحسن شاطریˈ (خوشنویس) رییس ستاد بازسازی جنوب لبنان که در پیگیری روند این پروژه ها نقش مهمی داشت، گفت: اعتبار اولیه برای ساخت ساختمان سفارت تامین شده و پیش بینی می شود که تا پایان مرحله اسکلت بندی این مجموعه بدون مشکل پیش برود.

کد خبر 204638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز