شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاید تا چند وقت دیگر، هیچ گاه نگران جا ماندن کلید خانه تان نشوید، چون یک موسسه آلمانی متخصص در زمینه فناوری اطلاعات ایمن (SIT) در نمایشگاه CeBIT فناوری به اشتراک گذاری کلید یا Key2Share را عرضه کرده است.

Damit die Tür geöffnet wird, muss das Handy nah ans Schloss gehalten werden.

شبکه خبری ان د ار آلمان گزارش داد، با این فناوری، افرادی که گوشی هوشمند دارند می‌توانند با یک اپلیکیشن، کلیدهای مجازی متعددی برای خود درست کنند.

این کلیدها از طریق ایمیل، قابل به اشتراک گذاری با دیگران خواهد بود. فناوری پایه مربوط به این ایده همین حالا هم در بسیاری از هتل‌ها به کار گرفته شده و دیگر خبری از کلیدهای متعدد یا کارت‌های مخصوص که در اتاق‌ها را باز کند، نیست.

در بسیاری از گوشی‌های هوشمند هم از چیپ های موسوم به NFC (ارتباط در حوزه نزدیک) استفاده می‌شود که کارکرد مشابهی دارد.

کلید برای همسایه

عرضه کننده این فناوری می‌گوید ویژگی خاص این کلید این است که می‌توان تعداد بسیاری کلید از روی آن ساخت و به افراد متعددی داد.

وی ادامه می‌دهد: مثلا وقتی سفر هستید و یادتان رفته به گل‌ها آب بدهید، می‌توانید یک کلید برای همسایه‌تان بفرستید تا این کار را برای تان انجام دهد.

امکان محدود کردن زمان استفاده از این کلید هم وجود دارد؛ مثلا کلید فقط یک روز یا در یک محدوده زمانی خاص قابل استفاده باشد. پیش شرط این کار این است که همسایه شما هم یک گوشی هوشمند مجهز به NFC داشته باشد.

کد خبر 204658
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز