همشهری آنلاین: نخست وزیر لوکزامبورگ با هشدار جدی در رابطه با ادامه بحران اقتصادی اروپا و مشکلات واحد پولی یورو تاکید کرد که استمرار این وضعیت می‌تواند موجب تشدید مناقشات در این قاره شود.

ایرنا نوشت: ژان کلود یونکر که درخصوص بحران اقتصادی اروپا با نشریه آلمانی اشپیگل گفتگویی انجام داده است،خاطرنشان کرد:هرکس بر این باور است که مسئله جنگ در اروپا دیگر مطرح نیست، اشتباه بزرگی مرتکب شده است زیرا به نظر من ˈدیوهای جنگˈ از بین نرفته اند بلکه فقط درخواب هستند.

نخست وزیر لوگزامبورگ ادامه داد:با نگاه به وضعیت فعلی کشورهای اروپایی به خوبی شاهد هستیم شرایط مشابهی با سال 1913 ( در آستانه جنگ جهانی اول) بوجود آمده به طوری که در آن دوره نیز بسیاری از سیاستمداران تصور می کردند دیگر جنگی اتفاق نخواهد افتاد اما واقعیت چیز دیگری بود.

یونکر تصریح کرد: آنچه این روزها تعجب مرا برانگیخته است اینکه وضعیت فعلی اروپا در سال 2013 چقدر مشابه با وضعیت 100 سال قبل در این قاره است.

این مقام اروپایی در تایید سخنان خود یادآور شد: اولین نشانه ها از این وضعیت بحرانی را نیز می توان در نتیجه رقابت های انتخاباتی اخیر در یونان و ایتالیا دیده و نتیجه گرفت که احساساتی در این کشورها درحال ظهور است که همه فکر می کردیم به طور کامل از بین رفته است.

یونکر درحالی درمورد عواقب خطرناک بحران اقتصادی اروپا هشدار داده است که تازه ترین گزارش سازمان ملل متحد نیز نشانگر این است که به دلیل ادامه بحران در کشورهای صنعتی اروپایی،نرخ تولید صنعتی جهان به 1.2 درصد یعنی پایین ترین سطح خود در سه سال اخیر رسیده است.

گزارش جدید سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل با هشدار درباره وضع اقتصادی کشورهای صنعتی اروپایی، کاهش رشد تولید صنعتی در اروپا را دلیل کاهش نرخ تولید صنعتی در جهان دانسته است.

بر اساس این گزارش،تولید صنعتی در سه ماهه آخر سال 2012 در فرانسه 3.9 درصد و در آلمان 2.9 درصد کاهش داشته است و این کاهش در ایتالیا و انگلیس به ترتیب 6.9 و 1.8 درصد بوده است.

کد خبر 204977
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز