سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گزارش پرس تی‌وی، معترضان بحرینی در آستانه آغاز اعتصاب سراسری در این کشور، بار دیگر تظاهرات ضد رژیم برپا کرده‌اند.

بحرین

به گزارش پرس تی وی: تصاویر کوتاه تلویزیونی جدید نشان می‌دهد، گروهی از معترضان در تظاهرات اخیر ضد حکومتی در بحرین، با آتش زدن لاستیک خودرو، بزرگراه اصلی منامه، پایتخت این کشور را مسدود کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این بزرگراه نزدیک سفارت امریکا در این کشور حوزه خلیج فارس قرار دارد.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که قرار است بحرینی‌ها، ۱۴ مارس ۲۰۱۳، در ادامه اعتراضات خود علیه رژیم منامه، اعتصاب سراسری برگزار کنند. مردم بحرین همچنین هم‌زمان با این اعتصاب که در دومین سالروز آغاز دخالت نیروهای نظامی تحت فرمان عربستان سعودی در این کشور برگزار می‌شود، به خیابان‌ها خواهند آمد.

نیروهای نظامی تحت فرمان عربستان سعودی در سال ۲۰۱۱ میلادی، به منظور کمک به رژیم منامه در سرکوب اعتراضات صلح آمیز مردم بحرین، در این کشور مستقر شدند.

انقلاب در بحرین، اواسط فوریه ۲۰۱۱ با الهام از انقلاب‌های تونس و مصر، با اعتراضات گسترده ضد رژیم آغاز شد. بحرینی‌ها در این اعتراضات بر خواست خود مبنی بر اصلاحات سیاسی، برقراری دموکراسی و کناره‌گیری خاندان آل خلیفه از قدرت تاکید کرده‌اند.

از آغاز خیزش مردمی در بحرین، ده‌ها نفر در سیاست سرکوب‌گرانه آل خلیفه کشته و صدها تن از جمله پزشکان و پرستاران به اتهام درمان انقلابیون زخمی، دستگیر شده‌اند.

گزارش انتشار یافته «کمیسیون تحقیقاتی مستقل بحرین» در نوامبر ۲۰۱۱ نشان می‌دهد، رژیم آل خلیفه در سرکوب اعتراضات، از خشونت و زور استفاده کرده است.

در این گزارش همچنین منامه به شکنجه فعالان سیاسی، سیاستمداران و معترضان متهم شده است.

کد خبر 205140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز