یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: یک گروه بین‌المللی از فعالان اینترنتی در اعتراض به بی‌توجهی مقام‌های رژیم صهیونیستی به قوانین‌بین‌المللی و برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین سایت‌های دولتی این رژیم را روز گذشته هدف حمله‌ای گسترده‌ قرار دادند.

گروه ناشناس (Anonymous) که سابقه فعالیت‌های مختلفی را در فضای مجازی دارد پیش از این هشدار داده بود که به‌خاطر رفتار نادرست رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها در روز هفت آوریل وب‌سایت‌های دولتی این رژیم از سوی هکرهای این گروه هدف حمله قرار خواهد گرفت. این گروه اعلام کرده است که این حمله در راستای هدف حذف نام‌ اسرائیل از فضای مجازی صورت می‌گیرد.

هر چند مقام‌های رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که این حمله گسترده خسارت جدی به آنها وارد نکرده است اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که از صبح روز گذشته چندین سایت این رژیم از دسترس خارج شده‌اند. شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داده که سایت‌های وزارتخانه‌های دفاع و آموزش و پرورش و همچنین سایت چندین بانک هدف حمله قرار گرفته‌اند. سایت اداره آمار و بورس رژیم صهیونیستی هم از دسترس خارج شده‌اند و روزنامه هاآرتص هم از هک شدن ۱۹ هزار حساب کاربری اسرائیلی خبر داده است.

گروه «ناشناس» اعلام کرده که همچنین سایت دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، سازمان‌های امنیتی و وزارت جذب مهاجر هک شده‌اند. این گروه شماره هزاران کارت اعتباری‌ای که گفته می‌شود از سایت ارتش رژیم صهیونیستی به‌دست آمده را منتشر کرده است.

گفته می‌شود با اعلام عملیات از سوی گروه «ناشناس» نیروهای جنگ سایبری رژیم صهیونیستی به حال آماده‌باش درآمده بودند تا با این حمله مقابله کنند. در این حمله موسوم به OpIsrael فعالان اینترنتی از کشورهای مختلف که فعالیت‌های آنها به نام هکتیویسم شناخته می‌شود شرکت داشتند.

هکتیویسم به‌صورت خلاصه به استفاده از رایانه و شبکه‌های رایانه‌ای برای اعتراض و مقاصد سیاسی گفته می‌شود. این گروه در پیام ویدئویی خطاب به مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد: شما نشان داده‌اید که به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارید. به همین‌خاطر فعالان سایبری از سراسر جهان برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین متحد شده‌اند.

یک مقام رسمی جنبش حماس در نوار غزه از حمله اخیر تقدیر کرده است. در‌ماه نوامبر سال گذشته هم وب‌سایت‌های رژیم صهیونیستی در جریان حملات این رژیم به نوار غزه هدف حمله سایبری قرار گرفتند. گروه «ناشناس» گروهی از کاربران متعلق به کشورهای مختلف هستند، که به‌صورت ناشناس، به‌عنوان هکر فعالیت می‌کنند. این گروه از سال ۲۰۰۸ فعالیت‌های خود را آغاز کرده اما در سال‌های اخیر با گسترش اعضا و فعالیت‌هایش بیشتر در جهان شناخته شده است.

کد خبر 207827
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز