گروه شهری: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی لقب گرفته، گفت: برای پیاده‌کردن این حماسه سیاسی شوراهای شهر می‌توانند نقشی تعیین‌کننده داشته باشند.

شورای شهر

از سوی دیگر باتوجه به همزمانی انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری به‌نظرمی رسد کمتر نامی از انتخابات شوراها برده می‌شود این درحالی است که شوراها را نباید از یاد برد یا کمرنگ‌تر دید زیرا مهم هستند. به‌عنوان مثال، سرنوشت اداره امور شهرها و روستاهای کشور ظرف چهار سال آینده در گرو بینش، توانمندی، تخصص و صداقت عمل 120هزار عضو شورای شهر و روستا خواهد بود.
مهدی چمران گفت: در بحث اقتصادی نیز عملکرد شوراها دربخش درآمد و هزینه در سال جدید باید به‌گونه‌ای باشد که نه فشاری به مردم وارد شود و نه اسراف و دوباره‌کاری در هزینه‌کرد این درآمد‌ها به چشم بخورد.

تشریح برنامه‌های هفته سلامت

20 فروردین ماه پیش از شروع جلسه علنی شورای شهر دو نفر از پزشکان ایستگاه سلامت منطقه ۱۲ با حضور در شورای شهر فشار خون اعضای شورا و سایر حاضران در جلسه علنی شورای شهر تهران را گرفتند.به گزارش همشهری، شعار امسال سازمان بهداشت جهانی «فشار خون را جدی بگیریم» است. در این باره زالی قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی کشور به ارائه توضیحاتی پرداخت و ضمن تقدیر از حاکمیت نگاه سلامت محور در شهر تهران و اینکه تهران در این‌باره پیشقراول سایر شهرهای کشور است، گفت:

روزانه از 370مرگ 90درصد مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است و 50درصد این بیماری‌های قلبی و عروقی نیز ناشی از فشار خون بالاست. کاهش فشار خون به گفته دکتر زالی شانس بیماری سکته مغزی و قلبی را تا 25درصد کاهش می‌دهد. وی همچنین از امضای پروتکل سلامت ایرانیان بالای 30سال خبر داد و گفت: ما خواهان ترویج فرهنگ خودمراقبتی در بین مردم هستیم و از آنجایی که بیش از 55درصد کسانی که فشار خون دارند از بیماری خود بی‌خبرند، به همین دلیل از افراد بالای 30سال انتظار داریم حداقل سالی یک‌بار پایش دوره‌ای فشار خون انجام دهند.

در پایان این اظهارات معصومه‌آباد، رئیس کمیته بهداشت شورای شهر نیز طی سخنانی گفت: رویکرد شهرداری تهران در سلامت به‌عنوان راهبرد اساسی برای تمامی شهروندان قابل تقدیر است. وی همچنین از سهم بالای شاخص‌های اجتماعی در سلامت شهروندان سخن گفت و ادامه داد: در تمامی شهرهای بزرگ دنیا منشأ اصلی بیماری‌های روان تنی عوامل اجتماعی هستند.

درخواست ارائه گزارش عملکرد دفاتر خدماتی

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران هم دیروز در جریان بررسی یک فوریت لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر خواستار ارائه گزارش عملکرد دقیقی از فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک شهر شد. وی با اشاره به اینکه پیش از این در آبان‌ماه گذشته شورای شهر تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک را 10درصد افزایش داده بود، اظهار کرد: شهرداری هم‌اکنون خواستار افزایش دوباره این تعرفه‌هاست. وی ادامه داد: دفاتر خدمات الکترونیک با هدف کوچک‌سازی و افزایش سرعت صدور پروانه و سلامت کار تأسیس شد بنابراین خوب است شهرداری تهران گزارشی درباره میزان تحقق این اهداف ارائه دهد.

تقدیر از برنامه‌های نوروزی برج میلاد

20 فروردین ماه حسن بیادی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران از فعالیت‌های شهرداری تهران و برنامه‌های برج میلاد تهران در ایام نوروز تقدیر کرد.بیادی گفت: در رادیو و تلویزیون از افراد بسیاری که در تعطیلات نوروز به مردم خدمت کرده‌اند تقدیر می‌شود اما به مسئولان شهرداری تهران کم لطفی می‌شود. وی افزود: همکاران در شهرداری پیش از تعطیلات نوروز فعالیت‌های بسیاری انجام دادند و مردم و گردشگران در آسایش تعطیلات خود را سپری کردند.

نایب‌رئیس شورای شهر به برنامه‌های نوروزی برج میلاد نیز اشاره کرد و گفت: در برج میلاد یکی از بهترین برنامه‌های نوروزی برگزار شد که با استقبال بسیار شهروندان و گردشگران مواجه شد.اما دیروز لایحه مجوز اعطای تسهیلات به فوت‌شدگان، مصدومان و معلولان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و ایمنی شهر تهران توسط اعضای شورای شهر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

براساس این لایحه گرچه به‌دلیل مغایرت‌های قانونی مصدومان و فوت‌شدگان عملیات آتش‌نشانی شهید قلمداد نخواهند شد اما معادل امکانات، خدمات و تسهیلاتی که از سوی بنیاد شهید برای شهدا و جانبازان درنظر گرفته می‌شود از محل منابع شهرداری که به تصویب شورای شهر خواهد رسید برای مصدومان و فوت‌شدگان عملیات آتش‌نشانی خدمات و تسهیلات درنظر گرفته خواهدشد.

کد خبر 208272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز