گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت استان تهران از ادامه توقف ثبت نام متقاضیان عمره گفت: با توجه به تعداد زیاد زائران پشت نوبت اعزام، امکان ودیعه‌گذاری برای متقاضیان عمره مفرده هنوز فراهم نشده و زائران باید منتظر سیاست‌گذاری جدید سازمان در این زمینه باشند.

سعید شیبانی در خصوص اعزام زائران به عمره مفرده افزود: در حال حاضر بیش از 300 هزار نفر تهرانی که برای سفر عمره مفرده در بانک ملی ثبت نام کرده‌اند، پشت نوبت اعزام هستند. بنابراین برای 2 سال آینده ظرفیت اعزام زائران تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین به دلیل تعداد زیاد متقاضیان پشت نوبت و مراجعه نکردن به موقع آنان و همچنین ضرورت برنامه‌ریزی بهتر در شیوه‌‌‏های ودیعه ‌‏گذاری زائران در بانک‌‏ها تا اطلاع ثانوی سازمان حج و زیارت ودیعه گذاری و ثبت نام در بانک ملی را برای اعزام زائران عمره مفرده متوقف کرده است.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان تهران از عدم افزایش سهمیه عمره زائران تهرانی نسبت به سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: در سال جاری 146 هزار نفر از استان تهران به عمره اعزام می‌شوند و اعزام‌ها از 5 فروردین 86 تا نیمه شهریور امسال ادامه دارد.

شیبانی در خصوص افزایش ارائه خدمات به زائران عمره گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده امسال 60 درصد زائران در مکه و 100 درصد زائران در مدینه از سیستم پخت متمرکز استفاده می‌کنند و همچنین زائران از خدمات رفاهی 120 هتل بهره‌مند می‌شوند.

قبلاً اعلام شده بود ودیعه متقاضیانی که برای اعزام به عمره مراجعه نکنند مسترد می‌شود و براساس مجوز سازمان حج و زیارت متقاضیانی که تا سال۸۴  نام‌نویسی کرده‌اند، اما برای اعزام به عمره اقدام نکرده‌اند، تنها تا سال 87 برای اعزام فرصت دارند در غیر این صورت ودیعه آنان مسترد می‌شود.

عبدالله نصیری افزود: این عده از عمره گزاران اگر مایل به دریافت پول خود نباشند می‌توانند در نوبت جدید  نام نویسی کنند. هنگام استرداد ودیعه سود آن نیز براساس ضوابط مربوطه از سوی بانک پرداخت خواهدشد.

سازمان حج و زیارت، فروردین امسال به دلیل مراجعه نکردن به موقع صدها هزار متقاضی عمره که تا سال۸۴ نام نویسی کرده بودند، نام‌نویسی از متقاضیان جدید را متوقف کرد.

پس از صدور اطلاعیه و ضرب الاجل از سوی سازمان حج و زیارت جمع کثیری از ودیعه گذاران مراجعه و وضعیت خود را مشخص کردند.

کد خبر 20968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز