همشهری آنلاین: چهار انگلیسی به جرم طراحی بمب‌گذاری در سراسر این کشور تحت نظر القاعده دستگیر شدند. از جمله اقدامات آن‌ها حمله علیه مقر ارتش انگلیس با استفاده از بمب کنترل از راه دور است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دادستان‌ها اعلام کردند که این افراد که پس از عملیاتی توسط یگان ضد تروریسم لندن و آژانس جاسوسی داخلی انگلیس (MI5) دستگیر شدند، افرادی «خطرناک و تروریست‌های سرسپرده» بوده‌اند.

زاهد اقبال، محمد شرفراز احمد، عمر ارشد و سید فرهان حسین از لاتون، شمال لندن همگی ماه گذشته به جرم آماده شدن برای اقدامات تروریستی متهم شدند.

دادستان‌ها اعلام کردند که اقبال یک «تسهیل‌کننده تروریستی» بوده است که کارهای افراد دیگر از جمله احمد را برای سفر به پاکستان برای اهداف افراط‌گرایانه هماهنگ می‌کرد.

از سوی دیگر، احمد که به همراه سایر تروریست‌ها منطقه کوهستانی اسنودونیا در شمال ولز تحت آموزش بوده است ارشد و حسین را استخدام کرده بود.

مقامات انگلیسی اعلام کرده‌اند که در حالی که مقامات القاعده در پاکستان و افغانستان چندان قادر به هماهنگ کردن حملات وسیعی از جمله بمب‌گذاری انتحاری در ژوئیه 2005 در لندن که منجر به کشته شدن 52 مسافر شد، نیستند، تهدیدهای داخلی همچنان باقی است.

کد خبر 209923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز