یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: با گذشت بیش از سه‌ماه از تغییر فرایند قیمت‌گذاری خودرو و وعده‌های مکرر مسئولان شورای رقابت و وزارت صنعت برای اعلام قیمت‌ خودرو، تازه‌ترین خبرها از مشخص شدن نرخ تورم‌بخشی خودرو و ابلاغ قیمت‌های جدید خودرو به شرکت‌های خودروسازی توسط شورای رقابت حکایت دارد.

به گزارش همشهری، شورای رقابت در حالی امروز قیمت‌های جدید خودرو را اعلام خواهد کرد که پیش از این شرکت‌های خودروسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت امکان اعمال کاهش قیمت خودرو را رد کرده و با هشدار نسبت به شکل‌گیری بحران در صنایع خودروسازی خواستار دخالت مجدد رئیس‌جمهور در این زمینه شده‌اند. طولانی شدن فرایند قیمت‌گذاری، امید مردم را جهت کاهش قیمت‌ها برای خرید کمرنگ کرده و از سوی دیگر با توقف فروش، خودروسازان با بحران نقدینگی روبه‌رو شده و نتوانسته‌اند مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کنند.

افزایش قیمت خودرو ربطی به ارز ندارد

مدیرعامل سابق ایران خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو باید کاهشی عقلانی داشته باشد تا مردم بتوانند خودرو خریداری کنند به ایسنا گفت: بخشی از کاهش قیمت خودرو در کشور به‌ خودروسازان و بخشی دیگر به فولاد و عوامل دیگر که در فرایند تولید خودرو نقش دارند مربوط است. منوچهر منطقی تغییرات نرخ ارز در افزایش قیمت خودرو را تأثیر‌گذار دانست و تصریح کرد: افزایش 70درصدی قیمت خودرو ربطی به ارز ندارد و تنها 30درصد آن به ارز مربوط بوده و رشد ناگهانی قیمت خودرو به‌دلیل بالا رفتن قیمت ارز، دلیلی منطقی و قابل‌قبول نیست.

کد خبر 211546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز