سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آژانس آمار اروپا، یورو استات، می‌گوید نرخ بیکاری در حوزه یورو در ماه مارس با افزایش ۶۲ هزار نفر به جمع بیکاران در مقایسه با ماه گذشته، به رکوردی جدید و رقم ۱۲.۱ درصد رسیده است.

به گزارش شبکه پرس تی وی،  براساس این آمار، حدود ۱۹.۲ میلیون نفر در منطقه یورو کمک‌های مالی از دولت‌های خود دریافت می‌کنند.

در حالی نرخ بیکاری در منطقه یورو که متشکل از ۱۷ کشور می‌باشد، برای بیست و سومین ماه متوالی با افزایش همراه بود، در ماه مارس ۶۲ هزار نفر از مردم این منطقه به جمع بیکاران پیوستند.

همچنین در همین ماه نرخ بیکاری جوانان به ۲۴ درصد افزایش یافت.

آژانس آمار اروپا، یورو استات در ماه ژانویه اعلام کرد نرخ بیکاری در حوزه یورو به ۱۱.۹ درصد رسیده است.

همچنین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا، ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، در ماه ژانویه به ۱۰.۸ درصد افزایش یافت. این در حالی است که در دسامبر ۲۰۱۲ نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا ۱۰.۷ درصد بود و ۲۶.۲ میلیون نفر از مردم این اتحادیه بیکار بودند.

کشورهای اروپایی در اوایل سال ۲۰۰۸ وارد بحران شدند. ناتوانی در حل و فصل بحران اقتصادی قاره اروپا اکنون به شدت کشورهای مقروض این قاره از جمله کشورهای یونان، پرتغال، ایتالیا، ایرلند و اسپانیا را تهدید می‌کند.

وخیم تر شدن بحران بدهی در کشورهای اروپایی سبب شد تا اتحادیه اروپا سیاست های ریاضتی شدید و اصلاحات اقتصادی سر سختانه ای را که اعتراض گسترده مردمی در بسیاری از کشورهای اروپایی را در پی داشته است، در پیش گیرد.

کد خبر 211850
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز