شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: از سه فیلمی که در اکران دوم بهار روی پرده سینماها آمده‌اند، تنها یک فیلم فروش قابل قبولی دارد.

سینما - فیلم ملکه

«زن، مرد، زندگی» به کارگردانی مهدی ودادی که پس از 9 روز اکران به‌تازگی از مرز 20 میلیون تومان فروش گذر کرده است تا کم‌فروش‌ترین فیلم اکران 92 تا اینجای کار باشد.

«ملکه» ساخته محمدعلی باشه‌آهنگر نیز که به‌دلیل پایین آمدن کف فروش «تهران1500» یک هفته زودتر از موعد اکران شد، شروع ضعیفی داشت. از میان فیلم‌های اکران دوم بهار تنها فیلم «برف روی کاج‌ها» فروش نسبتا قابل‌قبولی داشته است. این فیلم با احتساب فروش روز جمعه‌اش از مرز 200 میلیون تومان گذر خواهد کرد.

از فیلم‌های اکران اول بهار که همچنان نمایش عمومی‌شان ادامه دارد نیز «رسوایی» و «حوض نقاشی» فروش قابل قبولی دارند؛ هرچند این فیلم‌ها نیز چند هفته‌ای است دچار افت فروش شده‌اند.

فروش «رسوایی» به چهار میلیارد و 300و «تهران 1500» به یک میلیارد و 800میلیون تومان رسید. قطبی از دفتر پخش فیلمیران درباره آخرین وضعیت فروش رسوایی به ایسنا گفت: این فیلم پس از 48روز اکران در سینماهای تهران تا 12اردیبهشت‌ماه به فروش دومیلیارد و 200میلیون تومان رسیده است. همچنین فروش سینماهای نمایش‌دهنده رسوایی در شهرستان‌ها، دو میلیارد و 100میلیون تومان بوده است.

وی درباره فروش تهران1500 که به‌تازگی سینمای سرگروه خود را از دست داده است نیز گفت: این فیلم پس از 48روز اکران در سینماهای تهران به فروش یک‌میلیارد و 100میلیون تومان رسیده است. فروش تهران1500 در شهرستان‌های اکران‌کننده نیز به 700میلیون تومان رسیده است.

رسوایی جدیدترین فیلم مسعود ده‌نمکی است که در آن اکبر عبدی نقش یک روحانی را ایفا می‌کند. از دیگر بازیگران این فیلم هم می‌توان از الناز شاکردوست، محمدرضا شریفی‌نیا، کامران تفتی، اسماعیل خلج، مریم کاویانی، امیردژاکام، امیر نوری، تینا آخوندتبار، مهسا کامیابی و محبوبه بیات نام برد. همچنین انیمیشن تهران1500 نخستین فیلم بلند سینمایی بهرام عظیمی است که در جشنواره سی‌ام فجر به نمایش درآمد. این فیلم روایتی فانتزی از شهر تهران در سال 1500است و از تصویر‌سازی چهره‌هایی مانند هدیه تهرانی، بهرام رادان‌، مهران مدیری‌، گوهر خیراندیش‌، محمدرضا شریفی‌نیا، ‌حبیب رضایی، مهتاب نصیرپور و حسام نواب صفوی بهره برده است. غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری درباره آخرین آمار فروش «حوض نقاشی» بیان کرد: فروش روز چهارشنبه و پنجشنبه این فیلم در تهران به‌ترتیب 10و 23میلیون تومان بوده است. در کل تاکنون فروش حوض نقاشی در تهران به یک میلیارد و 250میلیون تومان رسیده است.

وی درباره فروش این فیلم در شهرستان‌ها هم گفت: تا 12اردیبهشت‌ماه فروش حوض‌نقاشی در سینماهای شهرستان به 550میلیون تومان رسیده است. بنابراین فروش کلی این فیلم به یک میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.حوض نقاشی که در سی‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر توانست بالاترین رأی تماشاگران را به‌دست آورد، داستان یک زوج کم‌توان ذهنی است که یک پسربچه دارند و زندگی آنها به دلایلی با چالش روبه‌رو می‌شود، ولی این زوج موفق می‌شوند با همدلی بر این مشکلات فائق آیند. این فیلم به کارگردانی مازیار میری و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی با بازی شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سیامک احصایی و مهسا محجوب محصول حوزه هنری است.

پخش‌کننده ملکه با اعلام فروش پنج میلیون تومانی این فیلم در تهران از ارگان‌هایی که باید از آثار دفاع‌مقدسی حمایت کنند، گله کرد. سعید خانی، پخش‌کننده ملکه درباره وضعیت فروش این فیلم در دو روز اول اکرانش گفت: در روز اول اکرانمان (چهارشنبه 11اردیبهشت‌ماه) 1/5 و روز بعد 3/5میلیون تومان در تهران فروش داشتیم.

وی درباره دلیل فروش نامناسب این فیلم در روز‌های نخست اکرانش خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کردیم قرار است ملکه از 18اردیبهشت‌ اکران شود و تمام برنامه‌ریزی‌هایمان برای آن زمان بود. در هر صورت اکنون در تلاشیم تا تبلیغاتمان هرچه زودتر آغاز شود و مردم از اکران ملکه مطلع شوند.

پخش‌کننده ملکه با گله از ارگان‌هایی که مدام شعار حمایت از دفاع‌مقدس می‌دهند، افزود: اکنون در اکران‌ این فیلم که درباره دفاع‌مقدس است، هیچ‌گونه حمایتی از سوی ارگان‌های مدعی این امر نمی‌شویم. وقتی ارگان‌های مختلف مدعی هستند که در تولید یک فیلم فاخر دفاع‌مقدسی کمک می‌کنند، باید در اکران آن هم ما را یاری کنند.

خانی در پایان تأکید کرد: امیدوارم که سازمان‌ها و ارگان‌هایی که حمایت از آثار دفاع‌مقدس را وظیفه خود می‌دانند، پا به میدان گذاشته و از ملکه حمایت کنند، چراکه ما اکنون هیچ امکان خاصی نسبت به سایر فیلم‌های روی پرده نداریم.

کد خبر 212287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز