شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: فیلم سینمایی «ملکه» در جدول گیشه وضعیت جالب‌توجهی ندارد.

فیلم ملکه

 این فیلم که اثری دفاع‌مقدسی است و منتقدان آن‌را یکی از فیلم‌های شاخص این ژانر در سال‌های اخیر می‌دانند، باوجود مضمون و ساختار ارزشمندش در مرحله اکران چنان که باید مورد حمایت قرار نگرفته است. این فیلم پس از 9 روز اکران حدود 30میلیون تومان فروخته است. ملکه قرار بود از چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه اکران شود ولی با پایین‌آمدن کف فروش «تهران1500» و با تصمیم شورای صنفی اکران یک هفته زودتر اکران عمومی شد و به این ترتیب در روزهای اول اکرانش فرصت اطلاع‌رسانی و تبلیغات را از دست داد. نکته دیگر تعداد سینماهای فیلم ملکه است.

این فیلم درحالی در هفته‌های اول اکران خود 10سالن در اختیار دارد که اغلب فیلم‌های روی پرده بالای 15سالن در اختیار دارند. ملکه به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر در سی‌امین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در 14 رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد. این فیلم درحالی 4 سیمرغ دریافت کرد که به اعتقاد کارشناسان می‌توانست چند جایزه دیگر ازجمله سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را نیز به خانه ببرد. ملکه در جشنواره فیلم دفاع مقدس نیز به نمایش درآمده و چندین جایزه گرفت. دریافت جایزه از ششمین جشن انجمن منتقدان نیز به منزله حکم تأیید سینمایی‌نویسان بر این فیلم دفاع‌مقدسی بود.

فیلم ملکه محصول بنیاد سینمایی فارابی است. تلاش فارابی در سال گذشته برای اکران فیلم در موعد مناسب به‌جایی نرسید و اکران ملکه به سال92 موکول شد. حالا هم که فیلم با یک‌سال تأخیر به نمایش عمومی درآمده، شرایط اکران ملکه چندان مناسب نیست؛ نکته‌ای که اعتراض محمدعلی باشه‌آهنگر را نیز درپی داشته است. باشه‌آهنگر در اعتراض به اکران نامناسب فیلم خود گفت: «نمی‌دانم فیلم ملکه جای چه کسی را تنگ کرده که با آن چنین برخوردی شده است؟»

به گفته باشه‌آهنگر فیلم ملکه براساس خاطرات یک جانباز 70درصدی ساخته شده است.
میلاد کی‌مرام، حمیدرضا آذرنگ، همایون ارشادی و مصطفی زمانی ازجمله بازیگران فیلم سینمایی ملکه هستند.

کد خبر 213515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز