مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

شهرداری تهران با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طرح شناسنامه دار کردن ابنیه تاریخی شهر تهران را در دستور کار خود دارد.

به گزارش سما، این اقدام با هدف آشنایی عموم مردم با گذشته و هویت بناهای قدیمی شهر تهران و جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن آن‌ها به اجرادرخواهد آمد.

حجت الله ملاصالحی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران با اشاره به پایان مراحل مطالعاتی طرح شناسنامه دار کردن بناهای قدیمی و ابنیه تاریخی شهر تهران و اجرای تدریجی عملیات نصب شناسنامه بر سر در این بناها، افزود: شهر تهران دارای ابنیه‌های قدیمی و تاریخی بسیاری است که بیانگر هویتی واقعی و گذشته پرفراز و نشیب این شهر است.

وی همچنین از تهیه و تدوین مجله و یا بولتن ویژه ای که در آن تمام آثار تاریخی، مراکز تفریحی و دیدنی و ابنیه‌های قدیمی و تاریخی شهر تهران با ذکر نام، تاریخچه و دلیل نامگذاری آنها در این مجموعه گردآوری شده خبرداد و اظهار داشت: از آنجا که ممکن است تمام شهروندان تهرانی به این مجله دسترسی نداشته و یا فرصت مطالعه آن را پیدا نکنند قرار است بر سر در این ابنیه‌های قدیمی و تاریخی، شناسنامه‌ای که حاوی اطلاعاتی پیرامون سال تاسیس، تاریخچه و دلیل نامگذاری این اماکن است، نصب شود.

کد خبر 21353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز