سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: سهامداران بورس تهران روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 86 بالغ بر 40 میلیون سهم از سهام 115 شرکت را در تالارهای مبادلات سهام دست به دست کردند.

در این روز حجم داد و ستدهای بورس تهران از مرز 168 میلیارد ریال گذشت.

بالا و پایین بازار

قیمت سهام 8 شرکت امروز با رشد دو درصدی روبرو شد و قیمت سهام 4 شرکت هم دو درصد افت کرد.
مگسال، آذریت، کابل البرز، بانک کارآفرین، ماشین ساری اراک، دارویی امین، بانک پارسیان و گروه صنعتی قطعات اتومبیل در این روز قیمت هر سهمشان دو درصد افزایش یافت.

پتروشیمی اراک، کابل‌های مخابراتی شهید قندی، موتوژن و محورسازان ایران خودرو نیز امروز با کاهش دو درصدی قیمت هر سهم خود روبرو شدند.

نوسان شاخص

شاخص کل قیمت سهام در جریان معاملات امروز 11.3 واحد دیگر افزایش یافت و به 9 هزار و 429 واحد نزدیک شد.

داد و ستد سهام سه شرکت ملی صنایع مس، بانک پارسیان و ایران خودرو بیشترین تاثیر را در روند افزایشی شاخص‌ها داشت.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی با یک واحد کاهش مواجه شد اما شاخص عملکرد تالار فرعی 30 واحد رشد را در کارنامه خود درج کرد و به رقم 9 هزار و 123 واحد نزدیک شد.

شاخص صنعت و شاخص مالی در این روز کاری سیر صعودی داشتند به طوری که شاخص صنعت با 5.4 واحد رشد مواجه شد و شاخص مالی با 124 واحد افزایش به 20 هزار و 566 واحد رسید.

صف‌های عرضه و تقاضا

ارزش دستور خریدهای صادر شده سه شرکت ملی صنایع مس، باما و ایران خودرو، طی معاملات روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 86 بیش از سایر شرکت های بورسی بود و باعث شد این سه شرکت در صدر جدول تقاضا قرارگیرند.

در این روز 490 نفر برای خرید 17.4 میلیون سهم ملی صنایع مس به ارزش 89 میلیارد ریال و 70 نفر برای خرید 397 هزار و 365 سهم باما به ارزش 15.4 میلیارد ریال صف کشیدند.

483 نفر نیز برای 3.6 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش 7 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

حجم تقاضا برای خرید سهام بانک پارسیان طی داد و ستدهای امروز به 2.5 میلیون سهم به ارزش 4.3 میلیارد ریال بالغ شد.

پس از شرکت های یاد شده امروز بیشترین حجم دستور خریدهای صادر شده مربوط به فرآوری مواد معدنی، کیمیدارو، دارویی امین و ماشین سازی اراک بود.

در سوی دیگر بازار ارزش دستور فروش های صادر شده برای سه شرکت توسعه معادن روی، پتروشیمی خارک و گل گهر بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

در این روز یک هزار و 25 نفر با مراجعه به کارگزاری ها 3.4 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 57.2 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

441 دستور فروش نیز برای 3 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 41 میلیارد ریال صادر شد.حجم عرضه سهام گل گهر هم امروز به یک میلیون سهم به ارزش 25.5 میلیارد ریال رسید.

کد خبر 21490

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز