جشن 10 سالگی مجله‌ی شهرزاد، در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود. دست‌اندرکاران این ماهنامه‌ی تخصصی کودکیاری، برای این مراسم برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌اند؛ از جمله‌ این‌که تعدادی از کودکان هنرمند به اجرای موسیقی و نمایش خواهند پرداخت.

تقدیر از 3 قصه‌گوی محبوب کودکان

هم‌چنین در این مراسم که از ساعت 10 تا 13  چهارشنبه اول خرداد برپا می‌شود، از سه قصه‌گوی محبوب کودکان ایران، از نسل‌های گوناگون تقدیر می‌شود. این سه قصه‌گو عبارتند از احترام برومند، حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو و مصطفی رحماندوست.

تقدیر از 3 قصه‌گوی محبوب کودکانبنا به گزارش سایت شهرزاد، از احترام برومند به‌خاطر پنج دهه فعالیت آموزشی، قصه‌گویی و اجرا برنامه‌های کودک تقدیر می‌شود.

برومند که همسر داوود رشیدی است، سال 1326 در تهران به دنیا آمده، سال 1346 مدرسه کانون امید را برای کودکان استثنایی تأسیس کرد و همچنین به مدت 10 سال مستمر برنامه‌های زنده‌ی تلویزیونی برای کودکان و خردسالان اجرا کرد.

او همچنین چند نوار کاست قصه برای کودکان منتشر کرد و علاوه بر گویندگی در رادیو پیام، به اجرای برنامه‌های کودکان در شبکه‌ی جام‌جم نیز پرداخت.

تقدیر از 3 قصه‌گوی محبوب کودکانحجت‌الاسلام محمدحسن راستگو که سال 1332 در مشهد متولد شده، پس از تحصیل علوم حوزوی تا خارج فقه و اصول، به فعالیت‌های فرهنگی از جمله تشکیل کلاس‌های ویژه کودکان و برپایی اردو پرداخت.

او که مبتکر شیوه‌ی خاصی از آموزش و تفریح برای کودکان به‌شمار می‌آید، سال‌ها مدیریت مرکز مربی کودکان را در حوزه‌ی علمیه برعهده داشته و حدود 35 سال برنامه‌های متعدد تلویزیونی برای کودکان اجرا کرده است.

براساس این گزارش، راستگو علاوه بر تدریس در دانشگاه‌ها تعداد زیادی مقاله و بیش از 10 جلد کتاب برای کودکان منتشر کرده و حالا 35 سال فعالیت مداوم فرهنگی و قصه‌گویی برای کودکان قدر دانسته می‌شود.

مصطفی رحماندوست نیز که بیش‌تر به‌عنوان شاعر، داستان‌نویس و مترجم ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود، متولد 1329 در همدان است.

او در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با سرودن شعرهای بزرگسالانه، تئاتر، قصه‌گویی در رادیو کرمانشاه و انتشار دو کتاب داستان برای کودکان مشغول فعالیت‌ فرهنگی بود. رحماندوست در سال­‌های اول پیروزی انقلاب مدیریت مجلات رشد را برعهده داشت که برای کودکان و نوجوانان منتشر می­‌شد و در دهه‌ی تقدیر از 3 قصه‌گوی محبوب کودکانهفتاد و هشتاد با تأسیس مجله‌ی سروش کودکان سردبیری آن را همراه با فریبا کلهر برعهده گرفت.

انتشار ده‌ها جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان، تألیف دو کتاب تئوری قصه‌گویی و برپایی دوره­‌های آموزش قصه‏‌گویی از جمله فعالیت‌های رحماندوست در این عرصه است. فردا قرار است به‌خاطر حدود چهار دهه سرودن شعر، داستان‌نویسی، فعالیت فرهنگی و مطبوعاتی و قصه‌گویی برای کودکان از این پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان نیز تجلیل شود...

کد خبر 215323
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز