گروه ورزشی- جهانگیر کوثری: تیم ملی در آرامشی نسبی خود را برای دیدار با سوریه مهیا می سازد.

همه چیز ظاهراً رو به  راه  است تا تیم ملی با مربی وطنی بتواند در اولین آزمون نه چندان سخت به سلامت عبور کند و به بازی با کره جنوبی برسد. پس از بازی با سوریه تیم ملی هفده روز فرصت دارد تا در سئول به مصاف قویترین تیم قاره آسیا برود.

کره در بازی اول خود در دمشق با دو گل بر سوریه غلبه کرده است و سوریه نیز در تایپه با چهار گل بر تایوان پیروز شده است.
تیم ایران در شرایطی به مصاف سوریه می رود که دوران تغییر و تحولات را پشت سر می گذارد. تعدادی از بازیکنان کنار گذاشته شده اند و لژیونرها نیز یا رغبتی برای حضور نشان نمی دهند یا درگیر مسائل باشگاه خود هستند و تنی چند نیز ظاهراً آسیب دیده اند. آندرانیک تیموریان هنوز با بولتون در کش و قوس عضویت است و در این شرایط قادر نیست خود را به بازی با سوریه برساند. رحمان رضایی نیز چنین وضعیتی دارد. علی کریمی آسیب دیده است و وحید هاشمیان همچون کریمی عنوان کرده است که پایش دچار صدمه شدید شده است.

اگر مهدوی کیا و نکونام نیز نرسند که البته نکونام همیشه علاقه خود را برای حضور در تیم ملی خالصانه نشان داده است، اما مهدوی کیا با باشگاه خود باید کنار بیاید تا به جمع ملی پوشان اضافه شود. به نظر می رسد کادر فنی تیم ملی روی نفرات حاضر بیشتر حساب باز کرده اند و احتمالاً هم تیم خود را با همان نفراتی که با امارات بازی کردند خواهند بست. عقل سلیم هم حکم می کند که روی نفرات موجود و پتانسیل فعلی حساب باز کنند و دل به آمدن و نیامدن لژیونرها نبندند. تیم ملی در مقابل امارات نشانه های خوبی از نفرات موجود داد. تحت هر شرایطی فوتبال ما با هر نفر و تیمی از سوریه سرتر است و این بازی جای نگرانی ندارد و باید به بازی با کره جنوبی فکر کرد. شرایط سوریه بهتر از ما نیست؛ تغییرات در کادر فنی سوریه، آسیب دیدگی مهره های اصلی و آشفتگی درونی که از نظر روحی آنها را از پای انداخته است.

فوتبال ایران در شرایط فعلی فاصله زیادی با سوریه دارد. نوع فوتبال ما از نظر نمودار جهانی بسیار جلوتر از سوریه است. در روز چهارشنبه از تمام این فاکتورها باید بهره بگیریم. تفاوت ها زیاد نیست، فاصله طالب لو و میرزاپور بسیار اندک است و به تعریف عده ای طالب لو جلوتر از میرزاپور هم قرار دارد.

امیر حسین صادقی از رضایی چیزی کم ندارد و فکری به مراتب قوی تر از دفاعهای میانی ما در جام جهانی است. شما زمانی که در خط میانی مبعلی را داری نگران نبود مهدوی کیا نباید باشی و کاظمی هم خود یک نکونام کارکشته است. زوج خط حمله ما در لیگ بازیهای خوبی به نمایش گذاشتند. رضا عنایتی یک گلزن تمام عیار است و اکبرپور نیز با هاشمیان جور است. نگران نباشید با این جمع مستعد تیم ما به راحتی از سد سوریه می گذرد، اما باید به بازی با کره بیشتر توجه نمود.

کد خبر 2160

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز