همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: امروز متخصصان کشور به پیشرفته ترین دانش فنی در دنیا دست یافته و پیچیده ترین کارهای مهندسی را طراحی و اجرا می‌کنند و پروژه ارزشمند سد سیاه بیشه در سطح بالایی از دانش مهندسی توسط متخصصان عزیزمان به سرانجام رسیده است.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد سه‌شنبه 7 خرداد،‌پس از افتتاح اولین واحد نیروگاه سد تلمبه ذخیره‌ای سیاه بیشه با بیان این‌که این پروژه از لحاظ فنی پیشرفته و به لحاظ تاثیر گذاری بسیار مثبت و پیچیده است، گفت: تامین انرژی پایدار و مفید برای کشور امر مفیدی است؛ چراکه در کشورمان هر اقدامی که بخواهد در بخش های گوناگون خدمات، صنعت و زندگی روزمره مردم صورت گیرد، نیاز به برق دارد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که انرژی برق یکی از پاکترین انرژی‌هاست،‌ اظهارداشت: در کشورمان این انرژی به صورت‌های گوناگون حرارتی ، آبی و سیکل ترکیبی تولید می شود، اما از آنجایی که در پروژه هایی که انرژی الکتریکی از طریق آب تولید می‌شود مصرف آب و هدررفت آن بسیار بالاست پروژه سیاه بیشه از ویژگی‌های خاصی بهره‌مند است.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: در پروژه سد و نیروگاه سیاه بیشه از 4 عنصر اختلاف ارتفاع و طبیعت زمین، استفاده از مقدار بسیار کم آب، نوسانات مصرف برق در شبکه سراسری و هنر مهندسی بهره گرفته شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به انجام فعالیت گسترده و دشوار مهندسی در احداث نیروگاه سیاه‌ بیشه گفت: در احداث این نیروگاه کار دشوار و بسیار خوبی در طبیعت زیبا با وجود شرایط دشوار به ثمر رسید.

احمدی‌نژاد گفت: در سایر نقاط کشور نیز ظرفیت‌های مشابهی برای احداث پروژه‌هایی نظیر پروژه سیاه بیشه وجود دارد، در حال حاضر طراحی‌ و برنامه‌ریزی‌ها برای احداث اینگونه سدها و نیروگاه‌ها در مناطق دیگری از کشور نیز انجام شده و در آینده عملیات احداث آنها آغاز خواهد شد.

رئیس‌جمهور در پایان از همه تلاشگران و متخصصانی که با وجود فشارها و شرایط سخت کاری، توانستند این پروژه را در داخل کشور طراحی و به ثمر برسانند، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 216375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز