گروه شهری: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در حوزه فنی و عمرانی شهرداری، اجازه ندادیم پروژه‌های اسم و رسم‌داری مانند نیایش، صدر و بزرگراه امام‌علی سایر پروژه‌ها را دچار رکود کنند و ما همانطور که در این پروژه‌ها کار کردیم در دیگر پروژه‌ها نیز کار کردیم.

پروژه شهری

مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید بابایی حدفاصل جاده تلو با بیان اینکه این پروژه، پروژه‌ای حساس و حیاتی برای شهر تهران بود که در مدت 26‌ماه به پایان رسید، گفت: هم‌اکنون در این محدوده و با اجرای این پروژه 10کیلومتر راهسازی انجام شده و 4دستگاه پل در مسیر ساخته شده است.

ایمن‌سازی ساختمان‌های مجاور بزرگراه

حسینی با بیان اینکه این نقطه از نقاط ناامن شرق تهران بود، افزود: تردد وسایل نقلیه سنگین از یک لوپ در 2جهت مخالف عملا موجب تصادفات متعدد می‌شد و همچنین افزایش تقاضای سفر به‌دلیل گسترش منطقه حکیمیه را داشتیم و از سوی دیگر خود جاده تلو که منتهی به منطقه شمیرانات، اوشان، فشم و لواسان است با تردد زیادی مواجه بود که همین دلایل موجب شد ساخت تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید بابایی با جاده تلو در دستور کار قرار بگیرد. معاون شهردار تهران اضافه کرد:

ساختمان‌های بلندی در مجاورت این مسیر هستند که من همواره نگران لغزش آنها بودم که با اجرای این پروژه سعی کردیم با به‌کار بردن حدود 222شمع این مشکل را حل کنیم. حسینی اضافه کرد: در حدود 500متری عملیات دیوار حائل در این محدوده ایجاد شده است.حسینی با اشاره به اینکه 10کیلومتر راهسازی در این بخش انجام شده است، گفت: در مسیر جاده تلو یک بلوار 3 لاینی در 2جهت رفت و برگشت جایگزین جاده تلو شده و پل اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به آب‌های سطحی نیز در این قسمت برطرف شده است، تصریح کرد: در مسیر بزرگراه بابایی 2باند توزیع به باندهای قبلی اضافه کردیم و 4دستگاه پل ساختیم که امروز به بهره‌برداری می‌رسند. وی با اشاره به مشکلات مربوط به سوختگیری ماشین‌آلات سنگین اظهار کرد:

تأسیسات جدیدی در یکی، دو سال اخیر در این محدوده ایجاد شد که ماشین‌آلات سنگینی که برای سوختگیری وارد می‌شدند چون از مسیر اصلی به بزرگراه می‌آمدند بسیار خطرناک بود به همین دلیل حدود یک کیلومتر راهسازی باند توزیع مستقلی برای این تأسیسات ایجاد کردیم که ماشین‌های سنگین به‌راحتی وارد این باند شده، سوختگیری کنند و با یک راه امن خارج شده و به مسیر اصلی بازگردند. وی در ادامه گفت: در مسیر خط انتقال سوخت قوچک را داشتیم که از معارضات تأسیساتی بود و از سوی دیگر معارض تأسیساتی گاز را داشتیم که با همکاری شرکت نفت و گاز این مشکل برطرف شد و هم‌اکنون مسیر به بهره‌برداری رسیده است.

حمایت شورای شهر از پروژه‌های عمرانی

معاون شهردار تهران با بیان اینکه خوشبختانه در دوره‌ای خدمت کردیم که هم مدیریت شهری و هم شورای شهر حامی ما بودند، گفت: خوشبختانه مدیریت شهری فقط به اسم و رسم پروژه‌ها توجه نکرد بلکه به کارکرد و اهمیت پروژه نیز توجه داشت و البته شورای شهر همیشه محرک بود و موجب می‌شد که با قدرت و جسارت وارد پروژه‌ها شویم و امیدواریم که کارنامه این دوره از مدیریت شهری از دید مردم کارنامه قابل‌قبول باشد. حسینی در ادامه تصریح کرد: پروژه‌های اسم‌و‌رسم‌دار موجب نشد که سایر پروژه‌ها دچار رکود شوند و ما همانطور که در پل صدر کارکردیم در کاروانسرای سنگی هم کارکردیم و آن را به‌دست فراموشی نسپردیم.

وی با تأکید بر اینکه حجم وسیعی از پروژه‌ها در این دوره از مدیریت شهری انجام شده است، اضافه کرد: یکی از تقاضاهای شورایاری منطقه حکیمیه اتصال این محله به بزرگراه شهید زین‌الدین است که در دست بررسی قرار دارد و البته بر کسی پوشیده نیست که ما نمی‌توانیم از هر جایی ورودی و خروجی به سمت بزرگراه ایجاد کنیم چرا که خطرساز است اما اگر بتوانیم مانند همین پروژه 4دستگاه پل بسازیم که 2تا از آنها موجب انحراف ترافیک است و با یک باند توزیع این اتصال را فراهم کنیم قطعا اتصال محله حکیمیه به بزرگراه شهید زین‌الدین در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شوراها پارلمان شهری هستند، افزود: انتقادات شوراها بیش از تشویقشان برای ما راهگشا بوده و جا دارد به نوبه‌خود از زحمات دوستان در شورای شهر قدردانی کنم.حسینی با اشاره به پروژه صدر افزود: این پروژه هم‌اکنون در حال انجام است و چند پروژه کوچک همچون بزرگراه شوشتری و حکیمیه باقی مانده که البته شهر تهران نسبت به شهرهای دیگر جای کار بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به تأمین زیرساخت‌ها و تکمیل سیستم فاضلاب اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حل معضل ترافیک نیازمند ایجاد 3ضلع مهم است، گفت: توسعه زیرساخت گسترش حمل‌ونقل عمومی و ارتقای فرهنگ رانندگی می‌تواند راهگشای مشکل ترافیک شهر تهران باشد که درصورت حل این مشکل اساسی، مشکل آلودگی هوا و محیط‌زیست پایتخت نیز حل می‌شود.

کد خبر 216651
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز