یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به‌احتمال افزایش قیمت کره و کمبود روغن در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن رادمرد درباره‌ آخرین وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی با تأکید بر اینکه ذخایر 10قلم کالای اساسی در حد مطلوبی قرار دارد، تصریح کرد: البته شاید در بعضی از مواقع و ایام خاص شوک‌هایی به بازار وارد شده ولی معمولا عوامل مختلفی در وارد‌شدن این شوک‌ها مؤثر بوده است. وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عوامل مناسبت‌های خاص است که در آن ایام، تقاضا بیش از نیاز است. وی تصریح کرد: حدود 22هزار و 500تن کره در گمرک موجود است که برای 4 تا 5ماه آینده نیاز مردم را تأمین می‌کند.

تأمین گوشت قرمز ماه رمضان

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با بیان اینکه مشکلی برای تأمین گوشت قرمز مورد نیاز‌ماه رمضان وجود ندارد، گفت:‌ با توجه به قیمت خرید دام زنده و انواع گوشت از دامداران، هر کیلوگرم گوشت قرمز در کشور باید حدود 25هزار تومان فروخته شود نه بیشتر. سعید سلطانی اظهارکرد:‌ در ماه‌های عادی حدود 85هزار تن گوشت قرمز در کشور مصرف می‌شود که در مناسبت‌هایی مانند‌ماه مبارک رمضان این میزان به حدود 100هزار تن می‌رسد.

10میلیارد دلار کالاهای اساسی وارد می‌شود

خبر دیگر اینکه دولت با اختصاص 10میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی موافقت کرد. این تصمیم در نشست جلسه کارگروه هماهنگی اقتصادی گرفته شده است.

کد خبر 216793
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز