همشهری آنلاین: دولت کاراکاس می‌گوید، تعدادی جنایتکار خارجی را بازداشت کرده است که متهم به طراحی برای ترور نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا شده‌اند.

ونزوئلا

به گزارش پرس تی وی، "میگوئل رودریگز"، وزیر امور داخلی ونزوئلا، روز دوشنبه گفت که دو گروه از جمله ۹ شبه‌نظامی کلمبیایی در هفته گذشته در شمال غربی کشور و پیش از رسیدن آن‌ها به کاراکاس دستگیر شدند.

رودریگز می‌گوید: «شاید این بخشی از یک طرح باشد که از سوی کلمبیا برای کشتن مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و ایجاد ناآرامی و بی‌ثباتی در دولت ونزوئلا طراحی شده است.»

براساس گزارش‌ها، شش نفر از این افراد در ایالت تاچیرا در غرب کشور دستگیر شده‌اند و سه نفر دیگر آن‌ها در ایالت پورتجوسا بازداشت شدند.

رودریگز در ادامه افزود که این افراد مجهز به سلاح‌های سنگین، تحت رهبری "خوزه ماریا باره‌را" موسوم به "چیپه باره‌را"، یکی از رهبران شبه‌نظامیان کلمبیا بوده است.

وی در ادامه افزود که سلاح‌ها، مهامات، تلفن‌های همرا، پول نقد و یونیفورم‌های نظامی این افراد نیز ضبط شده است.

در اواخر ماه گذشته، مادورو، خوان مانوئل سانتوس، همتای کلمبیایی خود را به دلیل دیدار با انریکه کاپریلس، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، به خیانت متهم کرد.

قبل از این دیدار بین دو طرف، الیاس خاوا، وزیر خارجه ونزوئلا، رهبر مخالفان ونزوئلا را متهم کرد که با رفتن به کلمبیا، قصد خرابکاری اقتصادی در ونزوئلا دارد.

مادورو در ۱۴ آوریل با شکست کاپریلس در انتخابات ریاست جمهوری و با کسب ۵۰.۱ درصد آراء و با ۲۳۵ هزار رای بیشتر به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا انتخاب شد. کاپریلس در این انتخابات ۴۹.۱ درصد آراء را به دست آورد. وی ادعا کرد که در طول این انتخابات بی‌نظمی‌هایی صورت گرفته است.

مادورو، جانشین هوگو چاوز، رئیس جمهوری سابق ونزوئلا شد که در پنج مارس پس از دو سال مبارزه با سرطان جان خود را از دست داد. مادورو، متعهد شده است که سیاست‌های سوسیالیستی رهبر پیشین این کشور را ادامه دهد.

کد خبر 218374
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز