سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان بریتانیایی موفق به پرورش گونه‌ای از قورباغه‌ها شده‌اند که به اندازه‌ای سمی است که می‌تواند 10 مرد را از پا دربیاورد.

قورباغه نیزه‌ای

براساس گزارش میل آنلاین، قورباغه‌های نیزه‌ای سمی آبی‌رنگ 2.5 سانتیمتر طول دارند و زیستگاه آنها در جنگل‌های باران‌زای گرمسیری کاستاریکا و برزیل است. اما این گونه زیستی به دلیل تخریب مداوم زیستگاه‌ در خطر انقراض قرار گرفته‌است.

اکنون متخصصان در کالج شروپشایر شمالی و وافورد موفق شده‌اند یکی از سمی‌ترین دوزیستان جهان را پرورش دهند. این گونه از قورباغه‌ها با وجود ابعاد کوچکی که دارد به راحتی می‌تواند 10 مرد را با یک واحد از سم خود از بین ببرد.

قورباغه نیزه‌ای

به گفته محققان باوجود اینکه چندین‌بار تخم‌گذاری انجام شده، دانشجویان نتوانسته‌اند از این تخم‌ها تا تبدیل شدن آنها به قورباغه نگهداری کنند. با این‌همه با بررسی محیطی که برای رشد این قورباغه‌ها به آن نیاز است و همچنین رفتار این جانداران برای تولید مثل، تغییراتی در فرایند پرورش این موجودات درحال انقراض ایجاد شد و در نتیجه دانشمندان توانستند اولین سری از این قورباغه‌ها را پرورش دهند.

برای پرورش دادن این دوزیستان محققان درجه حرارت آب را 27 درجه سلسیوس ثابت نگه داشتند و آن را تحت نور فرابنفش قرار دادند تا محیط طبیعی رشد قورباغه‌ها شبیه‌سازی شود. پس از رشد قورباغه‌ها دانشجویان از لمس آنها هیچ هراسی نداشتند زیرا این موجودات پس از خوردن پوست درختی سمی و حشرات سمی به قورباغه‌هایی مرگبار تبدیل می‌شوند.

قورباغه نیزه‌ای

بیش از 100 گونه مختلف از این قورباغه‌های سمی در جهان وجود دارند و رنگ تند بدن آنها اخطاری برای شکارچیان است تا از سمی بودن آنها آگاه شوند. سم این دوزیستان درون پوستشان است و غذای آنها از حشرات کوچک تامین می‌شود.

کد خبر 219403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز