گروه اجتماعی: تاکنون 2 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرده‌اند گزارشی از تخلفات مدارس دریافت نکرده‌اند و درصورت دریافت گزارشی دراین باره موضوع را پیگیری می‌کنند.

اخیرا هم یکی دیگر از اعضای کمیسیون آموزش مجلس درباره دریافت وجه در مدارس گفته هزینه مدارس غیردولتی متناسب با نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها تعیین و تصویب می‌شود اما در مدارس دولتی براساس قانون نباید وجهی گرفته شود. زهره طبیب‌زاده در ادامه به فارس گفت: «البته پس از فصل ثبت‌نام، مدارس با توافق خانواده‌ها می‌توانند اقدام به دریافت وجه کنند.»

وی با بیان اینکه دولت بارها اعلام کرده است که دریافت اجباری هرگونه وجه در مدارس تخلف است، عنوان کرد: آموزش و پرورش دارای یک ستاد ثبت‌نام است که درصورت تخلف باید با آنها تماس گرفته شود و آنها نیز باید جوابگوی خانواده‌ها باشند. در سخنان این عضو کمیسیون آموزش مجلس نسبت به سخنان رئیس و یکی دیگر از اعضای کمیسیون 2نکته وجود دارد:

1- زاهدی (رئیس کمیسیون آموزش) و کوچکی‌نژاد (عضو کمیسیون آموزش) گفته‌اند گزارشی از تخلف مدارس به ما نرسیده و اگر گزارشی به ما برسد پیگیری می‌کنیم اما طبیب‌زاده (دیگر عضو کمیسیون آموزش) گفته گزارش‌ها باید به ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش اعلام شود و طبیعی است که گزارشی به کمیسیون نرسیده باشد. بدین‌ترتیب اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نباید خبری از تخلفات مدارس داشته باشند.

2- زاهدی و کوچکی‌نژاد، 2عضو کمیسیون هرگز اعلام نکرده‌اند که مدارس دولتی عادی حتی با تأیید انجمن اولیا و مربیان حق دریافت وجه از مردم را دارند، ولی طبیب‌زاده معتقداست مدارس دولتی می‌توانند از مردم بابت تحصیل فرزندشان پول بگیرند، احتمالا طیب‌زاده اصل30 قانون اساسی را فراموش کرده یا اینکه فراموش کرده نماینده مردم است و نه نماینده آموزش و پرورش!
َ نکته مهم اینکه تاکنون کمیسیون پیگیر علل پرداخت نشدن سرانه به مدارس دولتی عادی نشده است.

کد خبر 219930
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز