همشهری‌آنلاین: امروز (25جون، 4 تیرماه) اعلام آخرین مهلت ارسال آثار به بخش‌های مختلف برای جایزه اسکار، مرگ ریچارد ماتسن، نویسنده شناخته‌شده رمان‌های علمی تخیلی، نقش‌آفرینی جانی دپ در فیلمی به کارگردانی دین پاریسوت، فروش تابلوی قصر گونتارینی اثر کلود مونه به قیمت 30/5 میلیون دلار، افتتاح فستیوال فیلم لوکارنو با کمدی ˝دو اسلحه˝ و گزارش برندگان نوزدهمین دوره فستیوال فیلم لس‌آنجلس از جمله خبرها و مطالب جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

روزنامه

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، ورایتی وهالیوودریپورتر در خبری به انعکاس بیانیه آکادمی اسکار درباره آخرین مهلت ارسال آثار در بخش‌های مختلف پرداخته و نوشته: براساس اطلاعیه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار مهلت ارسال آثار به‌شرح زیر است: بخش جوایز علمی و فنی ۱۲جولای، بخش جوایز مستند کوتاه ۳سپتامبر، بخش جوایز مستند بلند ۲۳سپتامبر، بخش جوایز فیلم کوتاه و بخش جوایز انیمیشن کوتاه اول اکتبر و بخش جوایز فیلم‌های غیرانگلیسی زبان اول نوامبر.

هشتادوششمین دوره مراسم اهداء جوایز اسکار، روز دوم ماه مارس 2014 میلادی در لس‌‌آنجلس برگزار می‌شود.

خبر فوت ریچارد ماتسن، نویسنده شناخته شده رمان علمی تخیلی "من افسانه هستم" در سن 87 سالگی، یکی از خبرهای آسوشیتدپرس و واشتگتن‌تایمز بود.

ریچارد ماتسن که با رمان‌های علمی تخیلی و فانتزی‌اش شهرت داشت بیش از 60 سال در عرصه نویسندگی فعال بود و داستان‌هایی روی صفحه کاغذ خلق کرد که  اقتباس تلویزیونی یا سینمایی آن‌ها خیلی راحتساخته می‌شد. فیلم‌های "خانه‌ جهنمی"، "The Shrinking Man"، "A Stir of Echoes" و "چه رویاهایی که می‌آیند" از جمله آثار این نویسنده هستند که نسخه سینمایی آنها نیز ساخته شده‌است.

نقش‌آفرینی جانی دپ، بازیگر شناخته‌شده و مطرح هالیوود در فیلمی با عنوان "هودینی" به کارگردانی دین پاریسوت، خبری بود که دِ ‌دلاین‌نیوز، ایندی‌وایر و هالیوودنیوز به آن پرداختند.

فیلم‌نامه درام زندگی‌نامه‌ای "هودینی"  را که براساس قصه زندگی هنری هودینی ساخته می‌شود نوآ اوپنهایم به رشته تحریر درآورده و کمپانی سومیت اینترتینمنت آن را تهیه و تولید می‌کند. دین پاریسوت که پیش از این فیلم‌های "درخواست کهکشانی" و "سرخ2" را کارگردانی کرده، قرار است این فیلم را در چند کشور اروپایی و با هزینه‌ای در حدود 40 میلیون دلار جلوی دوربین ببرد.

بلومبرگ خبر فروش تابلوی قصر گونتارینی اثر کلود مونه را منعکس کرده و نوشته:حراجی ساتبی تابلوی قصر گونتارینی از کلود مونه، نقاش امپرسیونیست فرانسوی را به قیمت 30/5 میلیون دلار به فروش رساند.

در این حراجی همچنین 6 نقاشی از پیکاسو هم به معرض فروش گذاشته‌شد که یکی از آثار نقاش سورئال اسپانیایی به ارزش تخمینی 1/5 میلیون پوند، به قیمت 3/1 میلیون خریداری شد. خودنگاره‌ای هم از پیکاسو به قیمت 3/3 میلیون پوند در ساتبی لندن چکش حراج خورد.

یورو سینما از افتتاح شصت‌وششمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم لوکارنو با نمایش فیلم کمدی اکشن "دو اسلحه" ساخته بالتاسار کورماکور خبر داده و در این‌باره نوشته: شصت‌وششمین دوره فستیوال فیلم لوکارنو در جمهوری‌ چک از روز 7 ماه آگوست آغاز می‌شود و علاوه بر فیلم "دو اسلحه"، فیلم "در راه مدرسه" ساخته پاسکال پلیسون نیز به عنوان دیگر فیلم اختتامیه این رویداد سینمایی روی پرده می‌رود.

در فیلم کمدی اکشن "دو اسلحه" که اولین نمایش جهانی خود را در لوکارنو تجربه خواهد کرد؛ بازیگران سرشناسی همچون: دنزل واشنگتن،‌ مارک والبرگ و پائولا پاتون ایفای نقش می‌کنند . فیلم "در راه مدرسه" نیز به‌عنوان فیلم اختتامیه، روایتگر داستان چهار کودک در نقاط گوناگون جهان است که برای دستیابی به تحصیلات تلاش می‌کنند.

بی.بی.سی، لس‌آنجلس تایمز و اسکرین‌دیلی به انعکاس گزارش مراسم پایانی نوزدهمین دوره فستیوال فیلم لس‌آنجلس پرداختند.

اسامی برندگان نوزدهمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم لس‌آنجلس، که چند سال‌ است به‌عنوان سکوی پرتابی برای فیلم‌سازان جوان، تازه کار و مستقل سینما شناخته می‌شود، طی مراسمی در باغ تابستانی رستوران چایا در مرکز شهر لس‌آنجلس مشخص شد.

در این مراسم ویژه که نسبت به فستیوال‌های پرزرق و برق بین‌المللی مانند فستیوال کن و فستیوال ونیز از جنبه‌های خودمانی‌تری برخوردار است، دیوید انسن، مدیر هنری فستیوال به حاضران که اغلب آن‌ها را تهیه‌کنندگان، فیلم‌سازان، نمایندگان شرکت‌های پخش فیلم و کارکنان فستیوال تشکیل می‌دادند گفت: "هر چند این یک ضیافت کوچک اهدای جایزه است اما بیش از هر چیز ما خوشحالیم که توانسته‌ایم خانواده‌ای از فیلم‌سازان نوپا و مستعد را در این گردهمایی بوجود بیاوریم."

جایزه ویژه تماشاگران فستیوال امسال که همانند ۱۹ سال گذشته محل نمایش فیلم‌های غالبا کم خرج هنری و مستقل بوده، به فیلم داستانی "درکوتاه مدت۱۲" تعلق گرفت. این فیلم به کارگردانی داستین کرتون نگاه شفقت‌آمیزی به زندگی رقت‌بار بچه‌های یک یتیم‌خانه پرآشوب در شهر سانتاکلاریتا در حومه لس‌آنجلس دارد. فیلم "وجدا" محصول مشترک عربستان سعودی و آلمان جایزه اول تماشاگران را در رده‌بندی فیلم‌های بین‌المللی از آن خود ساخت.

جایزه تماشاگران برای بهترین مستند بلند به فیلم "آمریکایی انقلابی: چرخش تکاملی گریس لی باگز" اهدا شد. این فیلم مبارزات دراز مدت گریس لی باگز، یک زن فعال حقوق شهروندی و اجتماعی از یک خانواده مهاجر چینی را دنبال می‌کند. گریس نوجوان پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه معتبر بارنارد در دهه ۳۰میلادی با توجه به نبود مساوات و عدالت‌های اجتماعی در جوامع مختلف آمریکا، هشت دهه از زندگی خود را به بهسازی این وضعیت اختصاص داد.

در رده‌بندی بهترین موزیک ویدیو، جایزه نخست تماشاگران به "کاتاچی: شوگوتوکومارو" از ژاپن تعلق گرفت. فیلم "من و بابابزرگ، یک هلیکوپتر به بهشت" از کشور سوئد هم در رده‌بندی فیلم‌های کوتاه فستیوال برنده شد. در بخش جوایز هیئت داوران فستیوال فیلم "مادر دوستت دارم" از کشور لیتوانی عنوان بهترین فیلم داستانی سال و جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری فستیوال را از آن خود ساخت.

کد خبر 220363
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز